"קטונתי מלחלוק עליכם בענייני הלכה אך חשוב לי להודיע"

חבר הכנסת מתן כהנא הגיב למכתב החדש של רבני הארץ הטובה נגד גיוס בנות לצבא: "שירות נשים בצה"ל קריטי לביטחון המדינה" | נאמני תורה ועבודה: "פגיעות מיניות מתבצעות גם על ידי רבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 09:10 כו בכסלו התשפג

"קטונתי מלחלוק עליכם בענייני הלכה אך חשוב לי להודיע"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבני הארץ הטובה פרסמו אמש (ב') מכתב חדש נגד גיוס נשים לצה"ל בעקבות דוח של מבקר המדינה, שהציג כי קרוב ל-25% מהמשרתות במשטרה ובשב"ס חוו פגיעה מינית. חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, מתן כהנא, הגיב הבוקר למכתב של הרבנים ואמר כי שירות נשים בצה"ל קריטי לביטחון המדינה.

נשים לוחמות, ארכיון

נשים לוחמות, ארכיון צילום: דובר צה"ל

"כבוד הרבנים, קטונתי מלחלוק עליכם בענייני הלכה. אך חשוב לי להודיעכם כי שירות נשים בצה"ל קריטי לבטחון המדינה. נשים משרתות בתפקידים משמעותיים מאוד. לתפקידים רבים אין מספיק גברים מתאימים לביצוע המשימות", כתב כהנא.

נאמני תורה ועבודה: "פגיעות מיניות מתבצעות גם על ידי רבנים"

גם תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה למכתב רבני 'תורת הארץ הטובה' נגד גיוס בנות לצה"ל בטענה שחיילות מוטרדות מינית בצבא. "פגיעות מיניות קורות לצערנו בכל מקום. באקדמיה, בבתי ספר, ובתנועות נוער. גם נתוני הפגיעות בבנים בחברות המתחנכות במסגרות נפרדות, דתיות וחרדיות, גבוהים מהממוצע בציבור הכללי", כתבו נאמני תורה ועבודה.

עוד הוסיפו וכתבו כי "רבים מן הרבנים החתומים יודעים שפגיעות מיניות מתבצעות גם על ידי רבנים בכירים ובקהילות, אך איש אינו חולם להציע כי נשים לא יהיו חלק מקהילות דתיות. הדרך להתמודד עם תופעת הפגיעות היא לא בקריאה לבנות שלא לשרת, כפי שאין פתרון בסגירת בתי ספר נפרדים לבנים, אלא במניעת פגיעות ובחינוך למודעות ומוגנות".

"דורשים מצה"ל להפסיק להסתיר את נתוני האמת"

כאמור, הרבנים התייחסו במכתב לנתונים שפרסם מבקר בנוגע להטרדות מיניות בצה"ל. "אפשר לראות בחוש ששמירת ההלכה היא גם עצה טובה. לאחרונה פורסם דוח מבקר המדינה העוסק בהטרדות ופגיעות קשות בחיילות, מעשים המשאירים את רישומם הקשה על החיילות לכל החיים. הנתונים שמציג דוח מבקר המדינה קשים ובהיקף גדול בהרבה מכל שאפשר היה לשער".

נשים לוחמות, ארכיון

נשים לוחמות, ארכיון צילום: דובר צה"ל

בסוף המכתב, דרשו הרבנים מצה"ל לחשוף את נתוני האמת בנושא ההטרדות. "אנו דורשים מצה"ל להפסיק להסתיר את נתוני האמת בנושא ההטרדות אותן עוברות הבנות בצבא ובגופים הנלווים אליו. הצבא נדרש לפרסם לציבור את כל הסקרים והמחקרים שנמצאים ברשותו בשנים האחרונות. אנו פונים לראשי ונציגי הציבור שבממשלה ובכנסת, לעשות ככל יכולתם להגן על שלומן של בנותינו".