דרמה בארה"ב: המלצה להגיש כתב אישום נגד טראמפ

ועדת החקירה לאירועי הפריצה לגבעת הקפיטול המליצה להגיש כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, בגין המרדה, הסתה שיבוש הליכים ובניסיון של הונאת הציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 22:03 כה בכסלו התשפג

דרמה בארה"ב: המלצה להגיש כתב אישום נגד טראמפ
צילום: shutterstock

דרמה בארצות הברית: ועדת החקירה לאירועי הפריצה לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, המליצה הערב (ב') למשרד המשפטים האמריקאי להגיש כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טרמאפ בגין המרדה, הסתה, שיבוש הליכים ובניסיון של הונאת הציבור.

צילום: shutterstock

כאמור, מדובר בהמלצה למשרד המשפטים. במידה והמשרד יקבל את ההמלצה, זה יהיה צעד חסר תקדים בהיסטוריה של ארצות הברית נגד נשיא לשעבר ומועמד לנשיאות, שכן לפני כחודש הודיע טראמפ כי הוא יתמודד בבחירות 2024.

הוא חוזר: טראמפ הכריז על ריצה לנשיאות ארצות הברית

כאמור, בחודש שעבר טראמפ הכריז הוא יתמודד בבחירות לנשיאות ב2024. "בקרוב שוב נהיה אומה חזקה. הבחירות ב-2024 ייראו אחרת. אתם מוכנים? אני מוכן. הפעם נעשה את זה טוב יותר, חזק יותר וגדול יותר", כך אמר אמש (בין שלישי לרביעי) נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ בעת שהכריז על התמודדותו בבחירות לנשיאות ארצות הברית שיערכו בשנת 2024. לפני מספר ימים הצהיר הנשיא ביידן שבכוונתו לרוץ לבחירות לנשיאות בעוד שנתיים אך הודיע שיחליט על כך בתחילת השנה הבאה לאחר התייעצויות שיקיים.

הבית הלבן

הבית הלבן צילום: shutterstock

בדברים שנשא באחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה, תקף טראמפ את הממשל הנוכחי בראשותו ביידן: "הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו. תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים". 

עבור טראמפ תהיה זו התמודדות שלישית לנשיאות ארצות הברית. ב-2016 עשה זאת מול הילרי קלינטון, ולפני שנתיים מול הנשיא ביידן, לו הפסיד. רק נשיא אחד בהיסטוריה של ארצות הברית נבחר לשתי כהונות לא רצופות: גרובר קליבלנד עשה זאת בשנים ב-1884 וב-1892.

ההכרזה של טראמפ: