נתניהו: "ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה"

המהומות בוושינגטון: בחירתו של ביידן לנשיאות אושרה לבסוף בסנאט. טראמפ: "אף שאני לחלוטין לא מסכים עם תוצאות הבחירות, השלטון יועבר במסודר"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/01/21 12:04 כג בטבת התשפא

נתניהו: "ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה"
צילום: shutterstock

הכאוס בבית הנבחרים האמריקאי: עם סיום המהומות בגבעת הקפיטול בוושינגטון אתמול (ד') חברי בית הנבחרים והסנאט אשררו היום את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב. בתוך כך, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרסם הצהרה ובה כתב: "למרות שאני חולק לחלוטין על תוצאות הבחירות, יהיה מעבר מסודר של השלטון ב-20 בינואר. זו רק תחילתו של המאבק". מנגד, בכירים בממשל האמריקאי קוראים לסגן הנשיא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 בחוקה ובכך להביא להדחתו המידית של הנשיא טראמפ.

בתוך כך, מדינות רבות מגיבות לדרמה שהתחוללה באמריקה, וגם רה"מ בנימין נתניהו מגנה בחריפות את האיום על הדמוקרטיה האמריקנית: "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים. ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר - כפי שקרה תמיד".   

במקביל, כתוצאה מהמהומות אמש, בכירים בממשל האמריקאי הודיעו על התפטרותם בשל חוסר שביעות רצונם מהתנהלותו של הנשיא באירועים האחרונים. מאט פוינגר, סגן היועץ לביטחון לאומי, התפטר מתפקידו הבוקר. כמו כן, גם נשות צוות וותיקות של הנשיא טראמפ, סטפני גרישם, לשעבר מזכירת הדוברות והתקשורת בבית הלבן ועד אתמול ראש הצוות של האישה הראשונה מלאניה טראמפ, ואנה כריסטינה ריקטה, אחראית הפעלת המדיה החברתית בבית הלבן, התפטרו מתפקידן בצוות הנשיא. אליהן הצטרפה גם שרה מתיוס, בכירה נוספת במערך התקשורת בבית הלבן.

https://www.youtube.com/watch?v=f437y6UVjD8