צפו בתקציר לא היה כדבר הזה: אחרי גמר בלתי נשכח ארגנטינה ומסי אלופי העולם

ארגנטינה אלופת העולם. בסיומו של גמר בלתי נשכח בקאטר, מסי הוביל את ארגנטינה לניצחון ענק בפנדלים על צרפת. המשחק עצמו נגמר ב2-2 ולאחר הארכה ב3-3 | אמבפה נכנס לספרי ההיסטוריה עם שלושער בגמר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/12/22 19:55 כד בכסלו התשפג

לא היה כדבר הזה: אחרי גמר בלתי נשכח ארגנטינה ומסי אלופי העולם
צילום: shutterstock

מסי עשה את זה36 שנה של סבל, של דמעות, של הפסדים נגמרו כשמסי וארגנטינה עשו את זה בגדול וזכו במונדיאל. זה היה משחק שהיה בו הכל, שערים גדולים, פנדלים, מהפכים, הארכה ופנדלים בסופם מיליוני ארגנטינאים חוגגים, ארגנטינה אלופת העולם.

צפו בתקציר, ארגנטינה אלופת העולם:

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.

המשחק עצמו נפתח בדומיננטיות מוחלטת של ארגנטינה שירדה למחצית ביתרון מבטיח 0-2 מפנדל של מסי ועוד אחד של אנחל די מריה, המצטיין על כר הדשא. אבל המחצית השניה הייתה סרט אחר לגמרי, תוך פחות משתי דקות השוו הצרפתים את המשחק מצמד מדהים של קיליאן אמבפה, אחד בפנדל ואחד בבעיטה אדירה מהאוויר לשער של טיבו מרטינז. המשחק הלך להארכה.

בתחילת הארכה נדמה היה כי הצרפתים שולטים במגרש כשהתקפ ארגנטינאית הסתיימה בעוד שער נפלא של מסי שדחק כדוק לרשת שעבר רק במעט את הקו. אבל כשהיה נדמה שהמשחק יגמר כי שמיליונים רבים בעולם ציפו, היה זה שוב אמבפה שבעוד פנדל מוצלח השווה את התוצאה שוב ושלח את המשחק לפנדלים. 

באפילה. תושבי ארגנטינה

חוגגים. תושבי ארגנטינה צילום: Jorge Novominsky/Flash90

הצרפתים קרסו תחת הלחץ

בפנדלים עצמם, הצרפתים קרסו תחת הלחץ בעוד הארגנטינאים כבשו את כל ארבעת הבעיטות. קיליאן אמבפה לקח את האחריות והכניס את הפנדל הראשון אבל אחריו החמיצו קומאן וטשומאני. הארגנטינאים ניצלו את ההחצות וגונסאלו מונטיאל הכניס את הפנדל האחרון במשחק ושלח את ארגנטינה לחגוג. ארגנטינה אלופת העולם.

והיה גם צד מפסיד, אלופת העולם היוצאת נתנה טורניר גדול והגיעה שוב לגמר, ונוצחה רק בפנדלים. גם בגמר עצמו ידעו הצרפתים לחזור פעמיים מפיגור אבל זה כמובן, לא הספיק. הצרפתים יוכלו להתנחם בשיאים ששברו במהלך הטורניר כשלוריס הקפטן הפך לגדול המופיעים במדי נבחרת צרפת, ג'ירו לגדול כובשי צרפת ואמבפה לראשון מאז מונדיאל 1966 שכובש שלושער בגמר המונדיאל.

אמבפה, יזכה בפעם השניה?

אמבפה, יזכה בפעם השניה? צילום: shutterstock

מילה אחרונה על מסי

ומילה אחרונה על מסי, בגיל 35 ואחרי חמישה מונדיאלים רצופי אכזבות, כולל אותו הפסד בגמר המונדיאל ב2014, הגיע למונדיאל האחרון שלו כשהוא יודע, זה לא רק 36 שנות בצורת של ארגנטינה, זה קרב אחרון על המורשת שלו. והוא עשה את זה ועשה את זה בענק. ממשחק הפתיחה שם כבש נגד ערב הסעודית שם ארגנטינה הפסידה, מסי הוביל את הנבחרת על הגב כשהוא מוציא אותה מהבור וסוחב אותה על הגמר שלב אחר שלב כשהוא כובש בכל אחד משלבי הנוק אאוט בטורניר, עבור רבים בעולם היום זה היה החותמת הסופית, מסי הוא השחקן הגדול בהיסטוירה.