ערך במילון הספרדי וקרן צדקה: 10 דברים שלא ידעתם על מסי

את מסי אתם מכירים מכר הדשא בו הוא רץ מאז גיל 5, אבל האם ידעתם שלזוכה הטרי בגביע העולם יש ערך במילון הספרדי? המילה "Inmessionante" הנגזרת משמו: "הדרך הטובה ביותר לשחק כדורגל" | 10 דברים חשובים שלא ידעתם על מסי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 22:08 כד בכסלו התשפג

ערך במילון הספרדי וקרן צדקה: 10 דברים שלא ידעתם על מסי
מסי, צילום: shutterstock

ליאו מסי הוביל הערב (א') את נבחרתה של ארגנטינה לפסגת העולם עם זכיה במונידאל 2022 בקטאר. אנחנו מכירים אותו כאחד מגדולי הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, אולי הגדול שבהם אחרי הזכיה והתואר המדהים, אבל פרטים רבים מעברו לא ידועים לחובב הכדורגל הממוצע. הנה 10 דברים שלא ידעתם על מסי. 

1.  מסי סוחב איתו מספר שמות - אולי יש לכם שם שני ואולי גם שם שלישי, אבל כזה דבר אתם לא מכירים כאן בישראל: ליונל אנדרס "לאוֹ" מסי קוצ'יטיני.

2.  לרובכם ידועה העובדה שמסי מכונה "הפרעוש" בשל זריזותו וקומתו הנמוכה. איך אומרים את זה בספרדית אתם יודעים? ובכן: "La Pulga".

3.  אם כבר ספרדית, בפברואר 2013 הוספה באופן רשמי למילון הספרדי המילה "Inmessionante" הנגזרת משמו של מסי. משמעותה: "הדרך הטובה ביותר לשחק כדורגל".

4.  אלוף העולם הצעיר מחזיק בשיא מיוחד במינו: במהלך שנת 2012, כבש 91 שערים ב-69 הופעות במדי ברצלונה וארגנטינה, דבר שהוכר על ידי גינס כשיא עולמי. 

5.  את משחק הבכורה הלא רשמית שלו בבוגרים של ברצלונה, ערך מסי לפני 19 שנה, ב-16 בנובמבר 2003, בגיל 16 ו-145 ימים במשחק ידידות נגד פורטו.

6.  השער הראשון שלו הובקע נגד אלבסטה הספרדית ב-1 במאי 2005 מבישול של רונאלדיניו, ובגיל 17 ו-10 חודשים. הוא היה לצעיר ביותר שמבקיע במדי הקבוצה. שיאו נשבר בהמשך.

השער הראשון של מסי בברצלונה:

7.  כל ספורטאי חושש ממנה, מהפציעה הראשונה הרצינית. ב-12 בנובמבר 2006 שבר מסי את עצם המסרק החמישית בכף רגלו השמאלית ועבר ניתוח. הוא נעדר מהמגרשים במשך כשלושה חודשים.

8.  אתם נותנים צדקה, אולי גם צדקה בסתר אבל אין לכם קרן צדקה משלכם.  ב-2007 הקים מסי את... כמה מפתיע - "קרן לאו מסי". מדובר בארגון צדקה התומך בהנגשת חינוך ותברואה לילדים בסיכון.

9.  מסי אוחז במאות תארים אישיים וקשה לבחור מביניהם את הגדול ביותר, אז נלך על הפחות מוכר: כיבוש הכמות הגבוהה ביותר של שלושערים לשחקן ליגת האלופות: 8. את השיא הוא מחזיק ל"ע עם יריבו הגדול על המגרש, כריסטיאנו רונאלדו.

10.  נסיים עם העובדה הכי פחות גדולה, אבל החשובה ביותר: ליונל אנדרס "לאוֹ" מסי קוצ'יטיני שומר על קשר עם חברי ילדותו, כך על פי ויקיפדיה. תהיו מסי.