המשטרה ביקשה למחוק: בר-לב חשף מידע רגיש וסודי בשידור חי ועורר סערה

השר לביטחון פנים היוצא חשף מידע רגיש וסודי במהלך הדיון שיעניק לבן גביר סמכויות נרחבות במשטרת ישראל | המפכ"ל ביקש למחוק את הקטע, בן גביר תקף: "פלטת פה חומר סודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 15:37 כ בכסלו התשפג

המשטרה ביקשה למחוק: בר-לב חשף מידע רגיש וסודי בשידור חי ועורר סערה
עמר בר לב, צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיע הבוקר (ד') לדיון על התיקון לחוק פקודת המשטרה. לדיון הגיע מפכ"ל המשטרה, חברי אופוזיציה רבים הגיעו לדיון כדי להתנגד לסמכויות שיקבל בן גביר במשטרה ובמקום התפתח דיון סוער. 

צילום: Sindel/Flash90

במסגרת הדיון על הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, השר לביטחון פנים היוצא, עמר בר לב  קריא  מסמכים סודיים שהיועמ"ש גיבה אותו וחשף התנהלות ספציפית של השב"כ מהר הבית, כדי לאשר את טענתו. לאחר שבר לב חשף את המידע, המפכ"ל ביקש למחוק את הקטע.

בתגובה לחשיפת המידע, אמר בן גביר כי "פלטת חומר סודי בוועדה, המפכ"ל רצה לקבור את עצמו. אסור לחשוף סודות מדינה בשביל סיבוב פוליטי, תראה את המפכ"ל". במשטרה פנו לערוץ הכנסת וביקשו למחוק מכל הרשתות את הקטעים בוועדה שבהם השר ‎עמר בר לב חשף חומר חסוי מדיון שהתקיים לפני כשנה וחצי במשטרה, כך על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, שחר גליק.

המפכ"ל מגיב לחוק בן גביר: "שינויים דרמטיים חייבים להיעשות בזהירות"

במהלך הדיון על חוק בן גביר, המפכ״ל שבתאי התייחס ואמר כי "קשה להפריז בחשיבות הצעת החוק ואני סבור שתהיה לה השפעה דרמטית על דמותה וצביונה של משטרת ישראל. איננו מתנגדים לשינויים ברוח התקופה, אבל שינויים דרמטיים כאלה חייבים להיעשות בזהירות ובהליך מקצועי ומעמיק.

"כל חקיקה מתחילה מהצגה של בעיה שצריך לפתור. לשר לביטחון הפנים יש כיום סמכויות רבות. שירתתי תחת 2 שרים ועד היום לא נתקלתי בסיטואציה שממחישה את הבעיה. היו מחלוקות אבל לא היה מצב ששר ביקש לממש את מדיניותו ולא ניתן לכך מענה. קשה לי להבין את הטענות שהשר הוא חותמת גומי. צריך לעשות שינויים רק במקומות הנדרשים".

כאמור, על פי החוק מוצע לתקן את פקודת המשטרה ולקבוע כי משטרת ישראל תהיה נתונה למרות הממשלה וכי המפכ"ל יהיה מופקד על ניהול משטרת ישראל, על הפעלתה ועל פיתוח יכולותיה, בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר. ההצעה מחריגה את עניין חקירה או תיק מסוימים, לרבות לעניין פתיחתם, ניהולם או סגירתם, למעט עניין מדיניות בתחומי חקירות, טיפול בתיקים והעמדה לדין.