הייעוץ המשפטי נגד חוק בן גביר: "הוא לא מתאים לחקיקת בזק"

הוועדה המיוחדת לתיקון פקודת המשטרה, דנה בהרחבת הסמכויות לשר המיועד איתמר בן גביר, המשה ליועמ"שית הביעה התנגדות לחוק | המפכ"ל: "מדובר בהצעה שעשויות לה השלכות דרמטיות ומעלה שאלות כבדות משקל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/12/22 13:44 כ בכסלו התשפג

הייעוץ המשפטי נגד חוק בן גביר: "הוא לא מתאים לחקיקת בזק"
בן גביר והמפכ"ל, צילום: ללא

סוער בכנסת: איתמר בן גביר שמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי הגיע הבוקר יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי לדיון ראשון על החוק שיעניק לו סמכויות נרחבות במשטרת ישראל. המשנה ליועמ"שית ממרי הביעה התנגדות להליך החקיקה. 

המשנה ליועמ"שית אמרה בדיון על חוק בן גביר: "קיים קושי בהליך החקיקה, הוא לא מתאים לחקיקת בזק רגע לפני הקמת ממשלה כי הוא מצריך דיון מעמיק יותר, ההצעה המונחת אינה מאוזנת ואינה יכולה להבטיח את המשך עצמאותה של המשטרה״. במהלך הדיון שיקלי צועק על כסיף: ״אין לך זכות דיבור, אתה תקפת שוטר, עדיף שתעוף מפה״.

קודם לכן אמר השר המיועד בן גביר על החוק: "מדובר בתיקון היסטורי ובכל מדינה דמוקרטית הוא מחויב המציאות. אין מדינה שהשר לא קובע את המדינות. יש לנו מדינה אחת ומשטרה אחת. ואנחנו כאן לתקן ולשנות. אני רוצה להודות למפכ"ל ויודע כמה הוא עושה לביטחון עם ישראל.

אני רוצה להתייחס לקולות הרקע שאנחנו שומעים בחוץ שנועד להפחיד ולהלך אימים שאנחנו יודעים מי מוביל אותו – עולות של טענות של מפכ"ל על. הראשון שלא מגיע הוא השר המכהן שלא מגיע. יש לו רשימה של כישלונות ועלייה מטורפת בפיגועים בזמן שלו. אני בהלם משר שלא מבין את תפקידו ולא מבין שצריך להגן על השוטרים.