בר-לב: "האלימות בחברה הישראלית בגלל עוצמה יהודית"

השר לביטחון הפנים היוצא טוען כי האלימות אינה עניין של המשטרה, ומאשים בה את איתמר בן גביר ומפלגתו: "עצם השם שלה אומר שאפשר לפתור הרבה מאוד בעיות רק בעזרת כוח הזרוע" | בן גביר: "עוד כמה ימים אזרחי ישראל ינשמו לרווחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/22 10:44 כ בכסלו התשפג

בר-לב: "האלימות בחברה הישראלית בגלל עוצמה יהודית"
בר-לב, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בעקבות האלימות הגוברת, גם בקרב בני הנוער, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הנחתה את מנהלי בתי הספר להקדיש הבוקר (ד') את שעת הלימודים הראשונה במערכת לשיח חינוכי עם התלמידים בנושא. נזכיר כי אתמול נדקר נער בן 16 באורח קשה בתיכון ברחובות. השר לביטחון הפנים היוצא, עמר בר-לב, התייחס הבוקר לאלימות הגוברת ותקף את מפלגת עוצמה יהודית. 

"אפשר הכול להטיח במשטרה אבל זו לא בעיה של המשטרה"

"האלימות זה לא עניין של המשטרה. ברגע שנערים דוקרים ילד אחר בבית ספר, ברגע שנוסע תוקף נהג אוטובוס וכן הלאה וכן הלאה - זה לא בגלל המשטרה", פסק בר-לב במהלך ריאיון שנערך עמו בגלי צה"ל. 

לשאלה האם האלימות מגיעה בגלל בן איתמר בן גביר, השיב בר-לב באופן חיובי: "זה בגלל בעיות חינוך, זה בגלל מפלגה שקוראים לה 'עוצמה יהודית', שעצם השם שלה, עוצמה - כוח, ויהודית - גזענות, אומר שאפשר לפתור הרבה מאוד בעיות רק בעזרת כוח הזרוע ואנשים מבינים את זה בכל מיני צורות, והעובדות ניצבות בפנינו. אנחנו יכולים להתעלם, אנחנו יכולים לומר שזאת בעיה של המשטרה וזו אחריותה, אפשר הכול להטיח במשטרה אבל זו לא בעיה של המשטרה, זאת בעיה של האלימות בחברה הישראלית והיא לא מקרית. 

בן גביר: "בר-לב הפקיר את חיי אזרחי מדינת ישראל לכל אורך השנה האחרונה"

המיועד לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הפעולה הראשונה של בר לב במשרד הייתה לפנות ליועמ"ש בטענה שאין לו מספיק סמכויות. עמר בר-לב השר לביטחון פנים הכושל ביותר במדינת ישראל, שהפקיר את חיי אזרחי מדינת ישראל לכל אורך השנה האחרונה, צריך לטמון את הראש בחול ולא להוציא אותו משם. בר לב שהתערב בחקירות ספציפיות בניגוד לחוק והפקיר את השוטרים, היה צריך להניח את המפתחות ועוד כמה ימים הוא ילך הביתה ואזרחי ישראל ינשמו לרווחה".