57 אלף נכי צה"ל ו-13 אלף נפגעי פעולות איבה: יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל

ברחבי הארץ מציינים היום, י"ז בכסלו, את יום ההוקרה הממלכתי לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. מה שהחל כשיחה קצרה הסתיים בהחלטת ממשלה להכרה ביום המיוחד | קריאה: "יש לכלול בהסכם הקואליציוני התחייבות למימוש מידי של רפורמת נפש אחת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 14:23 יז בכסלו התשפג

57 אלף נכי צה"ל ו-13 אלף נפגעי פעולות איבה: יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל
נכי צה"ל, ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי האיבה. ברחבי הארץ מציינים היום (א'), י"ז בכסלו, את יום ההוקרה הממלכתי לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. היום המיוחד נולד בשיחה שגרתית של רכז מחוז דרום בבני עקיבא אליעד אברקי עם רעייתו, המשיך בהתגייסות של תנועת בני עקיבא שגם בחרה את התאריך וציינה יום זה בכל רחבי הארץ, והסתיים בהחלטת ממשלה להכרה ביום. התאריך שנקבע, י"ז בכסלו, הוא התאריך העברי של כ"ט בנובמבר 1947, יום החלטת עצרת האומות המאוחדות על סיום המנדט הבריטי והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

כ-57 אלף נכי צה"ל ועוד 13 אלף נפגעי פעולות איבה

מנתוני משרד הביטחון הרשמיים עולה כי 57,065 נכי צה"ל מוכרים כיום ומטופלים באגף השיקום - מהם 583 נכים בדרגה הגבוהה ביותר- 100% נכות מיוחדת. 

לכל נכה שנקלט באגף השיקום מונה צוות מומחים רב-מקצועי במחוז השיקום שאליו הוא משתייך ועובד סוציאלי הבונה ומלווה את תהליך שיקומו, על מנת לספק לו מענה כולל בתחום הרפואי, הסוציאלי, התעסוקתי והרווחתי.

בישראל ישנם יותר מ-13,000 נפגעי פעולות איבה המוכרים בביטוח הלאומי, כשבשנה האחרונה חלה עלייה במספר הנפגעים ביחס לשנה הקודמת. נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם זכאים במהלך השנה לתגמולים כספיים ולהטבות שונות מהביטוח הלאומי לטובת סיוע ותמיכה בהחלמתם. כחלק ממערך השיקום והטיפול בנפגעי איבה ניתן לקבל: סיוע לנפגעי חרדה, מימון חמי מרפא, מענקי הבראה, טיפולים רפואיים, קבוצות תמיכה, תגמולים ועוד.

"יש לכלול בהסכם הקואליציוני התחייבות למימוש מידי של רפורמת נפש אחת"

האלוף (מיל') עוזי דיין, שנפצע בעברו שלוש פעמים, כתב הבוקר: "היום יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הנושאים בגופם ובנפשם את מחיר קיומנו ומתמודדים כל חייהם עם אתגרים פיזיים ונפשיים. אין די בהוקרה - יש לכלול בהסכם הקואליציוני התחייבות למימוש מידי של רפורמת נפש אחת וחוק בתי הלוחם!".