"חשוב ומשמעותי": עמית סיפר ללוחמי גולני על הפציעה שספג בקרב בלבנון

לקראת אירועי יום ההוקרה לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה, נפגשו לוחמי גולני עם עמית מזרחי שנפצע מירי בזמן היתקלות מול חוליית מחבלים באזור סלוקי בלבנון, והאזינו לסיפורו: "חשוב ומשמעותי עבורנו, פצועי צה"ל, להעביר את המורשת לדור הלוחמים הבא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 16:47 ו בכסלו התשפג

"חשוב ומשמעותי": עמית סיפר ללוחמי גולני על הפציעה שספג בקרב בלבנון
עמית מספר את סיפורו ללוחמי גולני, צילום: דובר צה"ל

חטיבת גולני מצדיעה לנכי צה״ל. עשרות אלפי תלמידים, מפקדים, חיילים, שוטרים ופצועים צעדו אתמול (ג') ברחבי ישראל, מדן ועד אילת, בצעדות "צועדים ומצדיעים", לקראת אירועי יום ההוקרה לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה.  

"התרגשתי לפגוש את לוחמי ההווה של חטיבת גולני"

לוחמי גולני הגיעו לצעוד יחד עם הנכים במקטע תל אביב ובמקטע זיכרון יעקב. במהלך הצעדה נכי צה״ל ישבו עם חיילי צה"ל בהווה וסיפרו להם את סיפורי הפציעות שלהם ושוחחו עמם על הניצחונות הקטנים במהלך היום-יום.

את עמית מזרחי פגשו החיילים בזיכרון יעקב. עמית, אשר שירת כלוחם בגדוד 13 של גולני ובמהלך שירותו נפצע מירי בזמן היתקלות מול חוליית מחבלים באזור סלוקי בלבנון כששירת במוצב הבופור. לאחר שנפצע הוסק לבית החולים "העמק" בעפולה שם שהה והיה בקומה כמה חודשים ולאחר מכן עבר לבית לוינשטיין שם שהה והשתקם במשך כחצי שנה בערך.

עמית סיפר ללוחמים את סיפורו בסגירת מעגל מרגשת עם לוחמי גולני בהווה. "התרגשתי לפגוש את לוחמי ההווה של חטיבת גולני, לשתף אותם בזיכרונות שלי והחוויות שלי מהתקופה שלי כלוחם בחטיבה וכמובן גם בסיפור הפציעה", אמר עמית. "חשוב ומשמעותי עבורנו, פצועי צה״ל להעביר הלאה את הסיפורים שלנו ואת המורשת לדור הלוחמים הבא".

צילום: דובר צה"ל