לפיד בטקס לזכר בן גוריון: הממשלה שנבחרה רוצה להרוס את הדמוקרטיה

בנאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, הביע ביקורת על הממשלה החדשה שעתידה לקום: "אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 12:37 ו בכסלו התשפג

לפיד בטקס לזכר בן גוריון: הממשלה שנבחרה רוצה להרוס את הדמוקרטיה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בטקס ממלכתי:  טקס האזכרה לזכרם של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון ורעייתו, פולה נערך היום (ד') במדרשת בן גוריון שבשדה בוקר. בטקס השתתפו נשיא המדינה, יצחק הרצוג וראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד. במהלך נאומו, השמיע לפיד דברי ביקורת נגד הממשלה שעתידה לקום.

"לא באתי היום להספיד את בן גוריון, באתי להתנצל בפניו. מה שקורה היום במדינת ישראל מנוגד לכל דבר שהוא האמין בו. בימים אלה מוקמת ממשלה חדשה בישראל שלא מאמינה בשוויון לנשים, לא בשוויון ללהט"בים, לא בשוויון מדיני, לא בשוויון חברתי ובטח לא בשוויון למי שאינו יהודי", אמר לפיד בטקס.

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

לפיד: לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב

עוד הוסיף ואמר כי "זו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי, אבל רוצה להרוס את הדמוקרטיה הממשלה החדשה לא מאמינה בכל זה, אבל אני רוצה להגיד כאן מעל קברך דוד, הם אולי לא - אבל אנחנו כן. אנחנו ציונים. אנחנו מאמינים במדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו מאמינים בשלטון החוק. לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב".

בסיום דבריו, ביקש לפיד סליחה מראש הממשלה הראשון על המצב הפוליטי במדינה. "אני מבקש את סליחתך דוד על מה שקורה פה בימים אלה, אבל סליחה זה לא מספיק. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שנתקן את זה, נשנה את המצב ונכתוב עוד פרק, כדברי המגילה, "בַּמַּעֲרָכָה הַגְּדוֹלָה עַל הַגְשָׁמַת שְׁאִיפַת הַדּוֹרוֹת לִגְאֻלַּת יִשְׂרָאֵל", סיים ראש הממשלה היוצא את דבריו.