לראשונה באו"ם: תערוכה על "הנכבה של היהודים"

לציון כ"ט בנובמבר גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם השיק תערוכה על גירוש יהודי מדינות ערב ואיראן. התערוכה תוצג במשך שבוע במסדרון המרכזי במטה האו"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 22:51 ה בכסלו התשפג

לראשונה באו"ם: תערוכה על "הנכבה של היהודים"
צילום: דוברת משלחת ישראל לאו"ם

תערוכת הנכבה של היהודים: שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, יזם היום (ג'), לרגל כ"ט בנובמבר ולקראת יום הפליטות היהודית מארצות ערב ואיראן, תערוכה המציגה את "הנכבה של היהודים" גירושם של היהודים ממדינות ערב ומאיראן. התערוכה תוצג במשך שבוע במסדרון המרכזי במטה האו"ם, בניו יורק.

צפו בהסבר על התערוכה: 

התערוכה באו"ם עוסקת ב"נכבה היהודית", גירושם של היהודים ממדינות ערב ומאיראן, לקראת היום לציון הפליטות היהודית מארצות ערב ומאיראן שיחול מחר. התערוכה הושקה לאחר מאבק של השגריר ארדן כנגד הנרטיב השקרי שהאו"ם מקדם בנושא.

אלפים נאלצו לברוח ולהשאיר את חייהם מאחור

לאורך התערוכה ישנו תיעוד היסטורי הממחיש את חייהם של היהודים בארצות ערב ובאיראן ואת המורשת האדירה שלהם, שנגדעה לאחר הצבעת האו"ם בכ"ט בנובמבר בה אושרה הקמתה של מדינה יהודית. יום לאחר החלטת האו"ם החלו מדינות ערב לגרש את היהודים באלימות ובאכזריות, ומאות אלפים נאלצו לברוח ולהשאיר את חייהם מאחור. 

צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

סיפור הנכבה של יהדות ערב

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן אמר באירוע השקת התערוכה: "כבר 75 שנה שכאן בבניין האו"ם מספרים סיפור שקרי לחלוטין לגבי הסכסוך הישראלי פלשתיני. מאז ההחלטה על תכנית החלוקה שאותה דחו הערבים ומדינת ישראל קיבלה, מספרים כאן באו"ם את סיפורה של הנכבה הפלשתינית. סיפור שמוחק את הנכבה האמיתית שהתרחשה מיד לאחר ההכרזה על תכנית החלוקה, סיפור הנכבה של יהדות ערב. יום לאחר החלטת האו"ם גורשו היהודים מארצות ערב ומאיראן באלימות ובאכזריות".

עוד הוסיף ואמר השגריר: "השנה לאחר מאבק עיקש הצלחנו למקם תערוכה עם תמונות שמתעדות את הסיפור של הנכבה האמיתית, הנכבה של העם היהודי. אמשיך להילחם כאן על האמת, וכנגד הנרטיב השקרי אשר מפיצים הפלשתינים ותומכיהם".