"שהה במקום ללא היתר": כתב אישום הוגש נגד ראש ישיבת חומש

המשטרה הגישה כתב אישום נגד הרב אלישמע כהן בגין הפרת חוק ההתנתקות רק בגלל שנכנס לחומש: "אות קין למשטרה, לפרקליטות ולממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 08:48 ה בכסלו התשפג

"שהה במקום ללא היתר": כתב אישום הוגש נגד ראש ישיבת חומש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל המשא ומתן הקואליציוני והלחץ להעברת החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת חומש גובר, המשטרה והפרקליטות הגישו כתב אישום נגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, בגין הפרת חוק ההתנתקות רק בגלל שנכנס לחומש.

בכתב האישום נכתב: "הנאשם שהה ביישוב חומש מבלי שקיבל היתר לכך. במעשיו לעיל שהה הנאשם בשטח המפונה ללא היתר". בסיומו של כתב האישום הודיעה המאשימה לרב כי "ישנה אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל בנוגע לנאשם".

צילום: מטה חומש תחילה

הרב אלישמע כהן: ממשלה הקרובה תסיר את החרפה של חוק ההתנתקות

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן הגיב לכתב האישום: "כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. ב"ה שבנו לחומש, ישיבת חומש משגשגת ומתפתחת, קול התורה חזר לצפון השומרון. השימוש בחוק ההתנתקות, בחוק האיוולת בכדי לפגוע בחומש - הוא אות קין למשטרת ישראל, לפרקליטות ולממשלת ישראל. בע"ה אנו ציפייה שהממשלה הקרובה תסיר את החרפה של חוק ההתנתקות כבר בימיה הראשונים מספר החוקים של מדינת ישראל, כך הובטח לנו ואנו מצפים שכך יקרה", מסר הרב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר: "עוד דוגמא לרדיפה האובססיבית דווקא כלפי יהודים. החלטה זו היא הוספת חטא על פשע של אכיפה בררנית, על פשע הגירוש, ועקירת הישובים. הדבר מראה עד כמה חשוב וחובה לבטל את חוק ההתנתקות, בצורה מלאה ודורשים לתקן את זה. נעמוד על כך. כתב האישום הזה צריך להיות מבוטל. החוק שבגינו קיבל ראש ישיבת חומש את כתב האישום הוא אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל, וזו הוכחה נוספת לחשיבות העברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מייד לאחר כינון הממשלה הלאומית".