הרב דרוקמן קורא לביטול חוק ההתנתקות: "כמה שיותר מהר"

לאחר שמועצה אזורית שומרון יצאה בקמפיין לביטול חוק ההתנתקות, גם הרב דרוקמן קורא לממשלה החדשה לבטל את החוק ואומר: "בטוח שהממשלה תסיר את האיוולת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 10:22 ג בכסלו התשפג

הרב דרוקמן קורא לביטול חוק ההתנתקות: "כמה שיותר מהר"
הרב דרוקמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גוברים הלחצים לביטול חוק ההתנתקות: הלחץ להעברת החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת חומש גובר. זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן קרא לביטול החוק: "אני בטוח שהממשלה הנוכחית עם גישתה הבריאה תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזאת".

צפו בדבריו של הרב דרוקמן:

סומך ידיו על הממשלה החדשה

הלחץ להעביר את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון והסדרת חומש מייד עם כינון הממשלה גובר. הרב חיים דרוקמן זקן רבני הציונות הדתית קורא לבטל את החוק כמה שיותר מהר: "חוק ההתנתקות הוא פשוט איוולת וצריך לבטל אותו כמה שיותר מהר. אני בטוח שהממשלה הנוכחית עם גישתה הבריאה תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזו" אמר הרב דרוקמן.

הרב דרוקמן, אף נפגש עם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן ומנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי חיזק אותם והביע תמיכה בדרישתם. וונדי מסר בתגובה לתמיכה: "עם הניצחון בבחירות והקמתה של ממשלת ימין, הגיע הזמן להפוך את הדיבורים האלו למעשים. אנו מקווים שחברי הכנסת יעמדו במילה שלהם וכבר בימיה הראשונים של הכנסת הם יתחילו לפעול למען ביטול החוק וכן לאישור הישיבה במקום וכן החזרת הישוב על כנו".

חברי הכנסת חתמו על אמנת חומש

כזכור, בשבועות האחרונים חתמו חברי כנסת רבים, מכל חברי סיעות הגוש הימני, על אמנת חומש ובה הצהירו על כך שיפעלו לביטול חוק ההתנתקות. באמנה נכתב כי "השומרון הוא ערש מולדתו ההיסטורית של מדינת ישראל. בשנת תשס"ה (2005) הוחרב צפון השומרון, נותק העם ממולדתו ונהפך חבל הארץ שבין שכם לעפולה למאורת טרור. היום ברור לכולם שההתנקות היא עוול שחייבים לתקן. אנו מתחייבים לתיקון העוול, לביטול חוק ההתנקות והחלת מדיניות של חידוש ההתיישבות בחומש ובצפון השומרון".