המשא ומתן הולך אחורה: "בליכוד רואים רק את עצמם"

המשא ומתן להקמת הקואליציה נמשך אבל נראה שאף מפלגה עוד לא מרוצה. גורם ביהדות התורה לכיפה: "תיקים שדרשנו מוצאים לאחרים בלי לדבר איתנו". | כבר יומיים בלי משא ומתן בין הליכוד ויהדות התורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 16:12 ל בחשון התשפג

המשא ומתן הולך אחורה: "בליכוד רואים רק את עצמם"
גפני וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנסיונות להקמת ממשלה: מפלגות הקואליציה העתידית ממשיכות במשא ומתן מול הליכוד בניסיון להקים ממשלה. אבל בעוד עיקר תשומת הלב של הליכוד הולך לסמוטריץ' ובן כביר, נראה כי גם ביהדות התורה עוד לא מרוצים מהמשא ומתן. זהו היום השני בו לא מתקיימות ישיבות בין יהדות התורה והליכוד ובמפלגה החרדית זועמים.

"הליכוד רואים רק את עצמם"

בשיחה עם חדשות כיפה תוקף גורם ביהדות התורה את נתניהו ואומר: "הליכוד מתנהלים שלא ביושר איתנו, תיקים שנדרשנו מוצעים לאחרים מבלי לדבר עימנו". טענה נוספת של אותו גורם נוגעת גם למספר התיקים שמקבלת כל מפלגה: "הליכוד שובר את מפתח השרים הן מול מפלגות אחרות והן מול התפקידים שמשאיר לעצמו".  הגורם סיים ואמר: "הוא שכח שהוא בונה קואליציה עם עוד מפלגות והם רואים רק את עצמם".

אמש פורסמה דרישה מעניינת מצידה של יהדות התורה. לפי פרסום של זאב קם בכאן רשת ב', עולה כי יהדות התורה דורשת מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו להתחייב על כך שימנה את יריב לוין לשר המשפטים הבא. לפי הדיווח, מהלך כזה עשוי לקצר תהליכים במשא ומתן.

לוין יקדם את פסקת ההתגברות

לדברי בכירים ביהדות התורה, התחייבות כזו של נתניהו תביא אותם לוותר על חלק משמעותי מההסכם, חלק העוסק בפירוט הרפורמות השונות במערכת המשפט. הוויתור יזרז את החתימה על ההסכם איתם, והוא יתאפשר בעקבות האמון שרוחשים במפלגה ללוין, שיבצע את הנושאים שהם מבקשים לשנות במערכת המשפט, ובראשם פסקת ההתגברות.

תוקף את בית המשפט העליון. לוין

תוקף את בית המשפט העליון. לוין צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

 

יריב לוין אמש: "סמוטריץ' רוצה להשתלט על חצי ממשלה"

כזכור, לוין מתפקד כמנהל המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, והוא תקף אמש (ד') בשיחות סגורות את התנהלותו של בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה, כך על פי פרסום של אתר וואלה. לוין אמר בשיחה סגורה כי מטרתו של יו"ר הציונות הדתית היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". עוד הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה".

בנוסף, לוין מנה דוגמאות כמו הסירוב של הליכוד לאפשר לסמוטריץ' שליטה במועצת החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך, משרד שהליכוד מייעד לאחד מאנשיו, וכן חשף כי סמוטריץ' דרש שליטה במערך הגיור, הנמצא כיום במשרד ראש הממשלה. בציונות הדתית לא נשארו חייבים וענו באריכות לליכוד.