פרסום ראשון נתניהו יסכים? הדרישה של יהדות התורה שעלולה להביא לשינוי חוק יסוד

המשא ומתן הקואליציוני הולך ומתארך וכך גם רשימת הדרישות של המפלגות השונות, ביהדות התורה דורשים למנות שני נציגים מטעם באחד הגופים החזקים של הממשלה אבל יתכן ויצטרכו לשנות חוק יסוד בדרך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/11/22 17:38 כג בחשון התשפג

נתניהו יסכים? הדרישה של יהדות התורה שעלולה להביא לשינוי חוק יסוד
גפני ונתניהו, צילום: Miriam Alster/Flash90

למרות הרצון העז של נתניהו, ממשלת הימין מתעכבת בשל קשיים במשא ומתן, וככל שהזמן מתארך, כך גם מתארכות רשימות הדרישות של השותפות של נתניהו בגוש הימין. דרישה של מפלגת יהדות התורה אותה אנחנו מפרסמים לראשונה, תאלץ את הקואליציה לשנות את חוק יסוד הכנסת. 

מפלגת יהדות התורה דורשת למנות שני נציגים בוועדת השרים לענייני חקיקה, אחד הגופים החשובים ביותר בכנסת, למעשה מדובר בגוף שקובע איזה חוקים יקודמו ויזכו לתמיכת הקואליציה, ואלו חוקים יידחו על הסף. הבעיה היא שביהדות התורה לא יהיו שרים למעט חבר הכנסת יצחק גולדקנופף שצפוי להתמנות לשר השיכון. ביהדות התורה מתעקשים להכניס גם סגני שרים מטעמם לוועדה למרות שמדובר בוועדת שרים, מה שיצריך ככל הנראה שינוי של חוק יסוד הכנסת, ברוב של 61 חברי כנסת. 

נזכיר כי חלק מחברי הכנסת החרדים יכולים להיות רק סגני שרים כי חלק מגדולי הרבנים החרדים אוסרים עליהם להיות שרים רשמיים, בעבר הפתרון היה ששר מטעם מפלגה אחרת יהיה נציג מטעם יהדות התורה בוועדה ויצביע לפי דרישותיהם, אך כרגע מתעקשים ביהדות התורה על נציגים בפועל. 

"הליכוד מזלזל בנו": ביקורת ביהדות התורה על נתניהו

גורמים במפלגה ששוחחו עם כיפה אומרים כי סמוטריץ' שנתקל כעת בהתנגדות מנתניהו לא לבד, וכי גם ביהדות התורה קיים כעס על נתניהו: "הליכוד מזלזל בנו. הם חושבים שהפילו את הממשלה לבד, דרעי מנהל את האירוע ואותנו שוכחים", אומרים הגורמים.