יהדות התורה לנתניהו: דורשים את יריב לוין כשר המשפטים

הקמת הממשלה מתעכבת, ובמפלגתם של גפני וגולדקנופף מוכנים לוותר על חלקים משמעותיים מההסכם הקואליציוני במידה ויושב ראש הליכוד יתחייב כי יריב לוין יכהן כשר המשפטים הבא | לוין תקף אמש את סמוטריץ': "רוצה להשתלט על חצי ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 09:11 ל בחשון התשפג

יהדות התורה לנתניהו: דורשים את יריב לוין כשר המשפטים
גפני עם גולדקנופף, צילום: Leib Abrams/Flash90

בצל הקשיים במשא ומתן הקואלציוני בין הליכוד ושותפותיו העתידיות, דרישה מעניינת מצידה של יהדות התורה. לפי פרסום של זאב קם בכאן רשת ב', עולה כי המפלגה דורשת מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו להתחייב על כך שימנה את יריב לוין לשר המשפטים הבא. לפי הדיווח, מהלך כזה עשוי לקצר תהליכים במשא ומתן.

לוין יקדם את פסקת ההתגברות

לדברי בכירים ביהדות התורה, התחייבות כזו של נתניהו תביא אותם לוותר על חלק משמעותי מההסכם, חלק העוסק בפירוט הרפורמות השונות במערכת המשפט. הוויתור יזרז את החתימה על ההסכם איתם, והוא יתאפשר בעקבות האמון שרוחשים במפלגה ללוין, שיבצע את הנושאים שהם מבקשים לשנות במערכת המשפט, ובראשם פסקת ההתגברות.

יריב לוין

יריב לוין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יריב לוין אמש: "סמוטריץ' רוצה להשתלט על חצי ממשלה"

כזכור, לוין מתפקד כמנהל המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, והוא תקף אמש (ד') בשיחות סגורות את התנהלותו של בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה, כך על פי פרסום של אתר וואלה. לוין אמר בשיחה סגורה כי מטרתו של יו"ר הציונות הדתית היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". עוד הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה".

בנוסף, לוין מנה דוגמאות כמו הסירוב של הליכוד לאפשר לסמוטריץ' שליטה במועצת החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך, משרד שהליכוד מייעד לאחד מאנשיו, וכן חשף כי סמוטריץ' דרש שליטה במערך הגיור, הנמצא כיום במשרד ראש הממשלה. בציונות הדתית לא נשארו חייבים וענו באריכות לליכוד.