הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות המצב הביטחוני

עשרות מפגינים בכניסה לירושלים, במקום בו התרחש הפיגוע, במחאה על המצב הביטחוני | כביש 6 ממחלף אליקים לדרום נחסם לתנועה בעקבות מחאה של צעירים דרוזים הדורשים להחזיר את גופתו של טירן פרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 21:43 כט בחשון התשפג

הפגנות מחאה ברחבי הארץ בעקבות המצב הביטחוני
אריה הי"ד, צילום: באגדית המשפחה

פיגוע וחטיפה ביממה: גופתו של טירן פרו, צעיר הישראלי שנהרג אמש (ג') בג'נין ונחטפה בידי חמושים פלשתינים ועדיין לא הוחזרה לישראל. גורמי הביטחון עושים מאמצים על מנת להחזיר את הגופה ונמצאים בקשר עם הרשות הפלשתינית. בתוך כך, הבוקר אירעו שני פיגועי חבלה ירושלים, שבאחד בהם נרצח אריה שצ'ופק, תלמיד ישיבה בן ה-15. 

טירן פרו

טירן פרו צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות המצב הביטחוני, עשרות בני אדם משתתפים בהפגנות מחאה ברחבי הארץ. בכניסה לירושלים, במקום שהתרחש הפיגוע, המפגינים שיבשו את התנועה במחאה על פיגועי החבלה. כמה מהמפגינים החזיקו שלטים בהם נכתב: "דם יהודי אינו הפקר", "מוות למחבלים". המפגינים אף חסמו את כביש מספר 1 לזמן קצר והורחקו מהמקום על ידי המשטרה.

בתוך כך, כביש 6 באזור מחלף אליקים לדרום נחסם לתנועה בעקבות מחאה של בני העדה הדרוזית על הכביש הדורשים מהרשות הפלשתינית ומגורמי הביטחון להחזיר במיידית את גופתו של טירן פרו, ואף איימו שבמידה והיא לא תוחזר, הם ייכנסו לג'נין בכוחות עצמם. בדאלית אל כרמל, העיר בו התגורר טירן פרו, מחו תושבי המקום תוך כדי שהם מצהירים: "נמות ולא ניכנע".

"נועד לגדולות": אריה שצ'ופק הי"ד הובא למנוחות

כאמור, בפיגוע הראשון שאירע הבוקר בכניסה לירושלים נרצחאריה שצ'ופק תלמיד ישיבה בן ה-15. חברו של אריה נפצע באופן קשה מאוד והרופאים נאבקים על חייו. אריה למד בישיבה קטנה, ישיבת "הרי יהודה" שבמושב בית מאיר והיה תלמיד שיעור ב'. הלוויתו החלה ברחבת בית הכנסת "בוסטון" שבשכונת הר נוף.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אביו של הנרצח, הרב מוישי שצ'ופק, ספד בבכי: "אני רוצה להיפרד מהבן שלי אריה. אני מעריך כל רגע שהיה איתנו כילד במשפחה שלנו. תודה לכל מי שהגיע לכאן".

מנהל תלמוד תורה בו למד אריה, הרב נפתלי שרייבר, ספד בדמעות לתלמידו שנרצח: "אריה היום לא הרגיש טוב והתלבט אם להישאר בבית. הוא התגבר והשכים קום, החליט ללכת. ללכת לתפילה בישיבה, ללימוד. בחור צעיר שהתמודד חזק בכל הכוח. הוא אחז בתפילין ובלימוד. היה נועד לגדולות. אין אחד מהכיתה שראה פעם כעס אצל הילד הזה, אצל אריה. היה עוזר לכל אחד אפשרי. אהוב הבריות".

הרצוג לאביו של החטוף: "מתפלל שהטרגדיה הזאת תעבור מהר"

כאמור גופתו של טירן פרו, צעיר הישראלי שנהרג אמש בג'נין ונחטפה בידי חמושים פלשתינים עדיין לא הוחזרה לישראל. גורמי הביטחון עושים מאמצים על מנת להחזיר את הגופה ונמצאים בקשר עם הרשות הפלשתינית. ראש העדה הדרוזית, מואפק טריף, ראש העדה דיבר עם גורמים הפלשתינים בניסיון להביא לשחרור הגופה. גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח עם חוסאם פרו, אביו של טירן פרו ז״ל, שגופתו מוחזקת בג׳נין. 

צילום: Shir Torem/Flash90

בשיחתם, חיזק הנשיא את חוסאם וסיפר כי הוא עוקב מהבוקר אחר ההתפתחויות ואחר משפחתו, וביקש לחבק ולחזק את ידיהם: ״כל הציבור הישראלי אתכם ומתפלל שהטרגדיה הזאת תעבור כמה שיותר מהר", אמר. חוסאם הודה לנשיא המדינה על שיחתם.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן