חטיפת הגופה בג'נין תושבי דלית אל כרמל מזהירים: "ניכנס כל הדרוזים לג'נין"

חמושים שהגיעו לבית החולים בג'נין חטפו אמש את גופתו של טירן פרו שנפצע מוקדם יותר בתאונת דרכים בעיר. בהפגנה מול עיריית דלית אל כרמל הזהירו שכניו את הפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 15:02 כט בחשון התשפג

תושבי דלית אל כרמל מזהירים: "ניכנס כל הדרוזים לג'נין"
טירן פרו, צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חטיפת גופת הישראלי: גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג אמש בג'נין ונחטפה בידי חמושים פלשתינים עדיין לא הוחזרה לישראל. גורמי הביטחון עושים מאמצים על מנת להחזיר את הגופה ונמצאים בקשר עם הרשות הפלשתינית כשגם מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל דיבר עם גורמים פלסטינים בניסיון להביא לשחרור הגופה. גורם ביטחוני אומר היום לוואלה כי הימשכות הסאגה ואי שחרור הגופה תפגע קודם כל האוכלוסיה הפלשתינית.

המפגינים הדרוזים: תושבי ג'נין ישאו באחריות

"החמושים שחטפו את הגופה יביאו על עצמם צרות", אמר גורם ביטחוני בכיר. "מעבר לזה הם פוגעים בכלכלה המקומית בג'נין ומבריחים את ערביי ישראל". עוד אמר הגורם כי "הפעולה שביצעו החמושים הביכה מאוד את הרשות הפלסטינית, שבלילה כבר חשבה שהסוגיה נפתרה".

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בתוך כך, מול בניין העירייה של מועצת דלית אל כרמל נערכה היום הפגנה של תושבי היישוב בדרישה להביא לשחרור גופתו של טירן, בין היתר איימו המפגינים כי אם לא תשוחרר הגופה, הם יכנסו בעצם לג'נין: "אנחנו עדיין סומכים על כוחות הביטחון, אבל אם לא תושב הגופה ניכנס כל הדרוזים לג'נין ותושבי העיר יישאו באחריות".

בעקבות מצבו הקשה, הוחלט להשאיר את טיראן בבית החולים

דודו של טיראן ששהה איתו בבית החולים בשעה שהחמושים הפלשתינים חטפו את גופתו אמר היום: "האחיין שלי נסע לג'נין, עשה תאונת דרכים והתהפך, הוא והחבר שלו, שניהם היו במצב קשה, אחד הפצועים הובל לרמב"ם ע"י מסוקי חיל האוויר והבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בבי"ח בג'נין לקבלת עזרה ראשונה".

"לא יכלנו להביא אותו לרמב"ם" אומר הדוד,  "כי כל העברה כזו הייתה כרוכה בסיכון החיים שלו, לכן החלטנו להשאיר אותו בביה"ח, ולאחר הניתוח מצבו היה קשה עד יציב, ולקראת שעות הערב מגיעים לשם חמושים רעולי פנים עם יריות, בערך 30 במספר, חוטפים את האחיין שלי, מנתקים אותו מהמכשירים בעודו בחיים ובורחים משם".