הרצוג יטוס לביקורים רשמיים בבחריין ואיחוד האמירויות

נשיא המדינה יהיה הנשיא הישראלי הראשון שמבקר בבחריין, זאת לאחר הזמנה רשמית מהמלך. יום לאחר הביקור, יטוס הנשיא לכנס החלל שייערך באיחוד האמירויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 17:47 כג בחשון התשפג

הרצוג יטוס לביקורים רשמיים בבחריין ואיחוד האמירויות
הרצוג ממריא, צילום: חיים צח/ לע״מ

ביקור נשיאותי ראשון בבחריין: נשיא המדינה, יצחק הרצוג ימריא לביקור רשמי בבחריין לאחר הזמנה ממלך בחריין. בביקור ייפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג עם מלך בחריין ולאחר מכן ימריא לאבו-דאבי שם יקח חלק בכנס החלל של נשיא איחוד האמירויות.

פגישה עם מלך בחריין, השתתפות בכנס החלל

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא ביום ראשון, י' בכסלו תשפ"ג, 4 בדצמבר 2022, לביקור ממלכתי בבחריין בהזמנת מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. בביקורו, יבקר הנשיא בבירה מנאמה שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה, חברי הקהילה היהודית ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים.

בנט עם מלך בחריין

בנט עם מלך בחריין צילום: חיים צח, לע״מ

למחרת ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי ויפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד. בביקור, ידונו המנהיגים בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.

הסרטון של הרצוג שעורר סערה בעולם הערבי

לפני שבועיים ייצג הנשיא הרצוג את ישראל בפסגת האקלים בשארם א-שייח' במצרים. מלבד נאומים ופגישות עם מנהיגים צולמו גם כל מנהיגי העולם לתמונה משותפת. במהלך צילומי התמונה הופץ סרטון וידאו בו רואים את הנשיא משוחח בחמימות עם נשיאת טוניסיה נג'לה בודן רמאדן.

צפו בסרטון של הרצוג עם נשיאת טוניסיה:

הסרטון עורר סערה בעולם הערבי ורבים ברשתות גינו את בודן רמדאן עם החיוכים והשיחה עם הרצוג. "נורמליזציה היא דיבור ריק" כתב אחד הגולשים ואחר כתב: "נשיא הכיבוש הישראלי פגש את רמדאן" ועוד נכתב: "הגנבת נתפסה" ובכל מקרה נראה כי רבים בטוניסיה, אחת המדינות המתנגדות ביותר לישראל לא אהבו לראות את השיחה הידידותית.