נשיא המדינה הרצוג הצביע: "מיליארדי בני אדם בעולם לא מקבלים את הזכות הזאת"

יצחק הרצוג הגיע יחד עם רעייתו לקלפי הסמוכה לבית הנשיא, ומימש את זכות ההצבעה: "הצבעה משפיעה ללא צל של ספק. כל מי שחושב שקולו לא משנה או קולה לא משנה, טועה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/11/22 09:40 ז בחשון התשפג

נשיא המדינה הרצוג הצביע: "מיליארדי בני אדם בעולם לא מקבלים את הזכות הזאת"
צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג מימש הבוקר (ג') בקלפי הסמוכה לבית הנשיא שבירושלים, את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-25, וקרא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהצביע. קודם לכן הצביע ראש הממשלה לפיד בקלפי ברמת אביב ג'.

"מיכל ואני מימשנו את זכותנו הדמוקרטית והצבענו כרגע", אמר הנשיא הרצוג. "זאת זכות עצומה להשתתף בתהליך של בחירות חופשיות, נקיות ושוויוניות. מיליארדי בני אדם בעולם לא מקבלים את הזכות הזאת. מדינות אחרות בעולם לא נותנות את הזכות הזאת. אנחנו צריכים להיות אסירי תודה באמת כאומה, על כך שיש לנו שיטה דמוקרטית שבה כל אזרחית ואזרח יכולים להשפיע". 

הרצוג חזר ואמר לסיום: "הצבעה משפיעה ללא צל של ספק. כל מי שחושב שקולו לא משנה או קולה לא משנה, טועה. ולכן אני קורא לכל אזרחיות ואזרחי המדינה, ממשו את זכותכם הדמוקרטית וצאו להצביע". 

יצחק ומיכל הרצוג מצביעים |

יצחק ומיכל הרצוג מצביעים | צילום: חיים צח, לע"מ

לפיד: "הבחירות האלה הן בין העתיד לבין העבר"

בשעה 08:00 הגיע יאיר לפיד מלווה ברעייתו ליהיא להצביע בבית הספר רמת אביב ג' בתל אביב: "הבחירות האלה הן בין העתיד לבין העבר. תלכו היום להצביע בשביל העתיד של הילדים שלנו בשביל העתיד של המדינה שלנו", אמר לפיד לאחר ההצבעה.

יאיר וליהיא מצביעים |

יאיר וליהיא מצביעים | צילום: אלעד גוטמן