צפו הרצוג לתומא סלימאן: תמיכה במחבלים זה דבר שלא מתקבל על הדעת

במהלך סבב ההתייעצויות במשכן הנשיא, הרצוג התעמת עם חברת הכנסת מטעם מפלגת חד"ש בעקבות תמיכתה במחבלים: "היה גל טרור נוראי השנה, אין הכאה על חטא?" | תומא סלימאן השיבה: "אנחנו חלוקים בהגדרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 10:55 יז בחשון התשפג

הרצוג לתומא סלימאן: תמיכה במחבלים זה דבר שלא מתקבל על הדעת
הרצוג , צילום: קובי גדעון, לע"מ

יותר משבוע חלף מאז הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, והמגעים להקמת ממשלה מתקדמים. נציגי המפלגות הנבחרות ממשיכים להגיע גם היום (ו') למשכן נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בירושלים על מנת להציג את המועמד שלהם להרכבת הממשלה. היום הגיעו הנציגים של מפלגות חד"ש-תע"ל והעבודה. במהלך הפגישה עם נציגי חד"ש-תע"ל, עימת הרצוג את חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן בעקבות תמיכתה במחבלים.

"הייתה לך תמיכה במחבלים, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אין הכאה על חטא?", שאל הרצוג את חברת הכנסת. "לא הלכתי רחוק מדי. זה לא עניין של 'לתמוך' איך שאתה הגדרת את זה. אנחנו חלוקים בהגדרות", השיבה תומא סלימאן.

ח"כ עאידה תומא סלימאן

ח"כ עאידה תומא סלימאן צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

הנשיא הוסיף ואמר כי "היה גל טרור נוראי השנה, יכול להיות שכל צד צריך להסתכל במראה. יכול להיות שאני לא מבין את הכאב של הצד השני, אבל אתם חיים פה. אי אפשר להפיל את כל התיק הזה רק על צד אחד במשוואה". תומא סלימאן: "אני אף פעם לא תמכתי בפגיעה באזרחים ולא אתמוך".

חברת הכנסת מספידה את המחבלים: "השהידים שלנו"

כאמור, חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן הספידה  את המחבלים מהתארגנות 'גוב האריות' שחוסלו בשכם. "שכם נפרדה היום מהשהידים שלנו, העם הפלסטיני שלנו נפרד מהשהידים שלו", סלימאן המשיכה וכתבה: "ככל שהכיבוש מגביר את פשעיו, ההתנגדות עלתה". חברת הכנסת סלימאן סיימה את הפוסט וכתבה: "שיעור חשוב בהיסטוריה של אנשים".

בתוך כך, סערה במערת הפוליטית סביב הדברים של סלימאן. שר הביטחון בני גנץ כתב בטוויטר: "מתבייש בנבחרי ציבור שתומכים במחבלים ומוכנים לאפשר להם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים. ח"כ עאידה תומא-סלימאן מוכיחה שוב שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ולא ניתן להישען עליהם להקמתה. ביטחון ישראל קודם להרכבת קואליציה".

חבר הכנסת ויושב ראש 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הגיב וכתב: "אי אפשר להילחם בטרור כשמקימים ממשלה עם תומכי טרור" ומיקי זוהר מהליכוד כתב: "תקראו ותפיצו את דברי הפרידה של עאידה תומא סלימאן מהטרוריסטים שחוסלו אתמול ע"י צה"ל.