צפו סולחה: בן גביר נפגש עם המפכ"ל וחיבק אותו

שנה וחצי לאחר הקריאה של בן גביר לפטר את מפכ"ל המשטרה לאור התנהלותו במהלך מבצע 'שומר החומות', השניים נפגשו והתחבקו בטקס של איחוד הצלה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/11/22 15:00 כ בחשון התשפג

סולחה: בן גביר נפגש עם המפכ"ל וחיבק אותו
בן גביר בירושלים., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר צפוי לכהן כשר לביטחון פנים בממשלה הבאה, תפקיד בו הוא הצהיר כי הוא רוצה לקבל אותו. עם כניסתו לתפקיד, יצטרך בן גביר להתחיל לשתף פעולה יחד עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי. דעתו של בן גביר על תפקודו של מפכ"ל המשטרה, ידועה לכולם, בעיקר לאור קריאתו לאחר מהומות שומר החומות כי הוא צריך להתפטר מתפקידו.

לקראת כניסתו לתפקיד, יו"ר עוצמה יהודית נפגש היום (ב') עם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, בטקס של איחוד הצלה לזכרו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל והשניים התחבקו אחד עם השני.

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה

קובי שבתאי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר על המפכ"ל: "הוא מנסה לסתום לי את הפה?"

כאמור, במהלך מבצע שומר החומות, כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא קורא לפטר את המפכ"ל. "הבוקר קראתי לפטר את המפכ"ל שהפקיר את חיי תושבי לוד ועכו, וכתגובה הוא מתדרך נגדי ומאשים אותי בהתפרעויות של הערבים שהתחילו הרבה לפני שהושבעתי לכנסת. אילו במשטרה היו משקיעים את הזמן שהם משקיעים ביחסי ציבור בהגנה מפני הפורעים, מצבנו היה הרבה יותר טוב".

בתגובה לדבריו, במהלך ישיבה שערך נתניהו במפקדת מג"ב, הזהיר המפכ"ל את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהפעילות של יו"ר עוצמה יהודית בשטח, ואמר כי הוא "מביא לאינתיפאדה יהודית". בן גביר הגיב ואמר: "איך זה שהמפכ"ל החליט שאני מלהיט את הרוחות, דווקא אחרי שאני אמרתי שצריך לפטר אותו? זה לא מקרי. מה אנחנו מאפיה? הוא מנסה לסתום לי את הפה?".