בן גביר בשער שכם: "העיר העתיקה זה שלנו, למרות מפכ"ל מתרפס"

לאחר שנאסר עליו לקיים מצעד בעיר העתיקה, יו"ר עוצמה יהודית קיים הצהרה בכניסה לשער שכם בו תקף את התנהלותו של רנ"צ קובי שבתאי. "עצם העובדה שח"כ בישראל לא יכול לצעוד בעיר העתיקה זה הדרדרות, זה כניעה לחמאס ולטרור"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/06/21 17:20 ל בסיון התשפא

בן גביר בשער שכם: "העיר העתיקה זה שלנו, למרות מפכ"ל מתרפס"
צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ  איתמר בן גביר הגיע כפי שהבטיח בשעה 17:00 לשער שכם ומסר הצהרה על החלטה שלא לאפשר לו לקיים צעדה במקום. בתחילת דבריו הבטיח בן גביר: "אני לא אתעמת כאן עם שוטרים". לאחר מכן תקף את ראש הממשלה שבסוף ההחלטה נתונה בידיו: "אני מצפה מנתניהו, ששמעתי מאנשיו שהם מאוד לא אוהבים את ההחלטה הזאת, לומר את דברם". אך עדיין לימד זכות: "אני יודע שאנשי ראש הממשלה ניסו להוביל יוזמה של פשרה שאצעד כאן בצהריים, לצערי זה לא קרה".

 "לצערי המפכ"ל דחה את ההצעה הזאת" המשיך בן גביר במתקפתו, "עצם העובדה שח"כ בישראל לא יכול לצעוד בעיר העתיקה זה הדרדרות, זה כניעה לחמאס ולטרור, זה נצחון של הטרור. אנחנו כמובן לא נוותר על ירושלים, לא נוותר על העיר העתיקה". עוד הוסיף: "זה שלנו ואני באתי לכאן כדי לומר לכל אויבים שלנו, למרות מפכ"ל מתרפס, למרות מפכ"ל שנכנע, למרות המפכ"ל שפשוט התקפל בלוד וברמלה". בן גביר המשיך במתקפה: "מה השלב הבא, חמאס יאיימו עלינו שהרכבת הקלה גם לא תיסע כאן? המפכ"ל התנהל בצורה כושלת וצריך ללכת הביתה". 

ההצהרה של בן גביר הגיע בעקבות ביטול מצעד הדגלים שתוכנן להיום (ה'), רב ניצב יעקב שבתאי אסר על חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן לצעוד בצעדת הדגלים ברובע המוסלמי בירושלים, משער שכם לכותל. בהמשך התקבלה החלטה בקבינט המדיני-ביטחוני כי האירוע יתקיים בשבוע הבא. אתמול, לאחר הערכת מצב של המשטרה והשב"כ, נאסרה עלייתו של בן גביר להר הבית למשך יומיים.