המפכ"ל דחה הצעת פשרה | בן גביר: "אם שבתאי לא מסוגל - שיניח את המפתחות"

רנ"צ קובי שבתאי דחה הצעת פשרה עם יו"ר עוצמה יהודית שהציע בכיר בלשכת ראש הממשלה: לצעוד משער שכם לכותל בשעת צהריים לפני הפגנת המוסלמים בשער שכם | בן גביר עתר לבג"צ בדרישה לבטל את החלטת המפכ"ל האוסרת עליו להגיע לשער שכם - ונדחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/21 14:31 ל בסיון התשפא

המפכ"ל דחה הצעת פשרה | בן גביר: "אם שבתאי לא מסוגל - שיניח את המפתחות"
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

אחרי ביטול מצעד הדגלים שתוכנן להיום (ה'), רב ניצב יעקב שבתאי אסר על חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן לצעוד בצעדת הדגלים ברובע המוסלמי בירושלים, משער שכם לכותל. בהמשך התקבלה החלטה בקבינט המדיני-ביטחוני כי האירוע יתקיים בשבוע הבא. אתמול, לאחר הערכת מצב של המשטרה והשב"כ, נאסרה עלייתו של בן גביר להר הבית למשך יומיים. 

המפכ"ל החליט שיש לאסור על בן גביר לעלות להר הבית

בכיר בלשכת ראש הממשלה, ניסה לקדם במהלך הלילה פשרה בין ח"כ בן גביר, לבין המשטרה, שבמסגרתה יצעדו ארבע שעות לפני הפגנת מוסלמים בשער שכם משער שכם לכותל וזאת  כדי לאפשר לחברי הכנסת לצעוד במסלול המקורי כדי לממש את חופש התנועה והמחאה ולמנוע בכך התנגשות נפיצה בין הצדדים. המפכ"ל דחה את הפשרה על הסף.

ח"כ בן גביר אמר כי מפכ"ל המשטרה "מבעיר בארות" ואפילו את הצעת הפשרה - דחה. "המשטרה אינה מסוגלת למלא את תפקידה לשמור על בטחון אזרחי המדינה. האחריות מוטלת על המפכ"ל שנכשל בטיפול הפרעות בלוד, בעכו ובדרום וכעת נכשל בטיפול אירוע לאומי וסמלי בהנפת דגל ישראל בלב ירושלים. לא ייתכן שניתן לחמאס להכתיב לנו את סדר היום ושהוא זה שיחליט איפה אסור לנו לצעוד". יו"ר עוצמה יהודית הבהיר כי יכבד את החלטת המפכ"ל. "איני מתכוון שלא להישמע להנחיות המשטרה, או להגיע עם מאות או אלפי פעילים, אך כן מתכוון להגיע למקום ולמחות נגד מפכ"ל כושל".

בן גביר הגיש הבוקר עתירה לבג"צ הדורשת לבטל את החלטת המפכ"ל מאתמול, האוסרת עליו להגיע לשער שכם בירושלים. בשעות הצהריים דחה בג"צ את העתירה בשל לוח זמנים לחוץ. "אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף היו השופטים  מוצאים את הזמן לקיים דיון דחוף בעתירה והיו לא מעט מקרים של עתירות אנשי שמאל שכבוד השופטים יצאו לדון כבר באמצע הלילה", אמר בן גביר.

קצין הכנסת ניצב יוסף גריף הודיע אתמול לבן גביר, כי בתום הערכת מצב שקיימו המשטרה והשב"כ ועל פי החלטת מפכ"ל המשטרה, הוחלט שלא לאפשר לו כניסה למשך יומיים למתחם הר הבית נוכח הערכות המצב של גורמי המודיעין והשב"כ.

"עלייתו של ח"כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר עד כדי פגיעה בביטחון המדינה",  מסר קצין הכנסת.