בחירות 2022

לקראת המעבר לאופוזיציה: ראשי גוש השינוי ייפגשו לישיבה ראשונה

לאחר שנשיא המדינה העניק לנתניהו את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה, יאיר לפיד יקיים פגישה ראשונה עם ראשי גוש השינוי במטרה לתכנן ולחשוב איך לנהל את האופוזיציה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 12:48 יז בחשון התשפג

לקראת המעבר לאופוזיציה: ראשי גוש השינוי ייפגשו לישיבה ראשונה
ראשי סיעות הקואליציה, צילום: רענן כהן

המעבר לאופוזיציה: נשיא המדינה,יצחק הרצוג הודיע היום (ו') כי הוא יטיל על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה, לאחר סבב ההתייעצויות בו המליצו בפני נשיא המדינה 64 חברי כנסת על יו"ר הליכוד לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

בתוך כך, יו"ר יש עתיד וראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד,הזמין את יו״ר מפלגת המחנה הממלכתי, בני גנץ, יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יו״ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, ויו״ר מפלגת רע״ם מנסור עבאס לפגישה ראשונה ביום שלישי הקרוב במטרה לתכנן ולחשוב איך לנהל את האופוזיציה.

לפיד ומיכאלי.

לפיד ומיכאלי. צילום: Miriam Alster/FLASH90

כאמור, בעקבות ההתייעצויות בבית הנשיא, התקשר מנכ״ל בית הנשיא, אייל שויקי, לראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, וביקש לזמן את יו"ר הליכוד לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה מנשיא המדינה ביום ראשון. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

לפיד מנסה לפייס את גנץ: "אסור לבזבז כוחות על מריבות"

אחרי נתק של שבועות ארוכים בין שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה יאיר לפיד, שהגיע לשיאו עם ההחלטה של גנץ שלא להמליץ על לפיד לראשות הממשלה, יו"ר יש עתיד שלח אתמול (ה') מסר מפייס לשותפים.

במכתב אותו פרסם בפייסבוק כתב לפיד: "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים להגן על הדמוקרטיה הישראלית ולמנוע כפיה דתית והדרת נשים, אנחנו צריכים לעבוד יחד. אם אנחנו רוצים לחזור לשלטון - אנחנו חייבים לעבוד יחד".

לפיד וגנץ. עובדים יחד

לפיד וגנץ. עובדים יחד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי הפסד בבחירות תמיד יש משקעים, תמיד יש כעסים. זה אנושי ומובן, אבל יש לנו משימה חשובה הרבה יותר. אנחנו חייבים לאחד כוחות במאבק על המדינה האהובה שלנו. בכנסת, ברחובות, בכל הזירות האפשריות".

לפיד הוסיף: "בשנה וחצי האחרונות האופוזיציה הייתה רעילה ואלימה, אבל עבדה בתיאום מלא. זה עבד לה. עכשיו אנחנו יוצאים למאבק פרלמנטרי, משפטי ואזרחי ובעיקר מאבק גורלי לעתיד המדינה. אסור לבזבז כוחות על מריבות פנימיות. אם אנחנו רוצים לעצור את הטירוף, האופוזיציה צריכה לעבוד יחד, בתיאום מלא".