בתום סבב ההתייעצויות: הרצוג יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

מנכ"ל בית הנשיא התקשר לראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, וביקש לזמן את יו"ר הליכוד לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה מנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 11:57 יז בחשון התשפג

בתום סבב ההתייעצויות: הרצוג יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו
נתניהו עם הרצוג, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ממשלה בדרך: נשיא המדינה,יצחק הרצוג, סיים היום (ו') את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת והודיע כי הוא יטיל על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה. בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 64 חברי כנסת על בנימין נתניהו. 28 חברי כנסת המליצו על יו"ר סיעת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד וארבע סיעות, 28 חברי כנסת, בחרו שלא להמליץ על אף חבר כנסת.

ההתייעצויות בבית הנשיא

ההתייעצויות בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות ההתייעצויות התקשר מנכ״ל בית הנשיא, אייל שויקי, לראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, וביקש לזמן את יו"ר הליכוד לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה מנשיא המדינה ביום ראשון. מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

ממליצים על ח״כ בנימין נתניהו:

1. סיעת הליכוד.
2. סיעת ש"ס.
3. סיעת יהדות התורה.
4. סיעת הציונות הדתית.
5. סיעת עוצמה יהודית.
6. סיעת נעם.

בן גביר עם הנשיא הרצוג

בן גביר עם הנשיא הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

ממליצים על ח״כ יאיר לפיד:

1. סיעת יש עתיד.
2. סיעת העבודה.

הציונות הדתית אצל הנשיא

הציונות הדתית אצל הנשיא צילום: קובי גדעון/לע״מ

נמנעו מלהמליץ על חבר כנסת:

1. סיעת המחנה הממלכתי.
2. סיעת ישראל ביתנו.
3.סיעת רע״מ.
4. סיעת חד״ש-תע״ל.

הרצוג לתומא סלימאן: תמיכה במחבלים זה דבר שלא מתקבל על הדעת

כאמור, היום הגיעו הנציגים של מפלגות חד"ש-תע"ל והעבודה. במהלך הפגישה עם נציגי חד"ש-תע"ל, עימת הרצוג את חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן בעקבות תמיכתה במחבלים. "הייתה לך תמיכה במחבלים, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אין הכאה על חטא?", שאל הרצוג את חברת הכנסת. "לא הלכתי רחוק מדי. זה לא עניין של 'לתמוך' איך שאתה הגדרת את זה. אנחנו חלוקים בהגדרות", השיבה תומא סלימאן.

הנשיא הוסיף ואמר כי "היה גל טרור נוראי השנה, יכול להיות שכל צד צריך להסתכל במראה. יכול להיות שאני לא מבין את הכאב של הצד השני, אבל אתם חיים פה. אי אפשר להפיל את כל התיק הזה רק על צד אחד במשוואה". תומא סלימאן: "אני אף פעם לא תמכתי בפגיעה באזרחים ולא אתמוך".