איש חינוך סרוג ונשיא קפריסין: נחשפו האנשים שיקבלו את העיטור היוקרתי

נשיא המדינה יעניק את 'עיטור הנשיא' לנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, המשוררת רחל שפירא, תא"ל במיל' פנחס בוכריס, ד"ר דליה פדילה, ד"ר חיים פרי, ומייקל סיגל מארצות הברית על תרומתם הייחודית למדינת ישראל בתחום מסוים 

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/11/22 16:01 יד בחשון התשפג

איש חינוך סרוג ונשיא קפריסין: נחשפו האנשים שיקבלו את העיטור היוקרתי
הרצוג , צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יעניק בבית הנשיא בשבועות הקרובים את "עיטור הנשיא" לנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, המשוררת רחל שפירא, תא"ל במיל' פנחס בוכריס, ד"ר דליה פדילה, ד"ר חיים פרי ומנהיג מיהדות ארה"ב מייקל סיגל. עיטור הנשיא מוענק למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת.  העיטור לנשיא קפריסין יוענק בטקס מיוחד השבוע, ביום רביעי, ט"ו בחשוון, 9 בנובמבר. שאר העיטורים יוענקו במהלך חודש דצמבר. 

העיטור, פרי יוזמתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, הוענק לראשונה ב-2012. לפני כהונת נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוענק העיטור ל-26 זוכות וזוכים, בהמלצתה של ועדה מייעצת בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר ז"ל. נזכיר כי מאז כניסתו לתפקיד העניק הנשיא את העיטור לנשיא צ'כיה, מילוש זמאן ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעת ביקורו בישראל בחודש יולי שעבר.

מנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא המדינה בעניין ״עיטור הנשיא״ לנשיא קפריסין: ניקוס אנסטסיאדיס (75), מכהן כנשיא קפריסין משנת 2013 וזכה באמונו ותמיכתו של העם הקפריסאי, הוא נשיא אהוב ופופולרי המסיים את כהונתו בפברואר 2023. הנשיא אנסטסיאדיס ייזכר כמי שהציל את כלכלת קפריסין מקריסה כלכלית קשה וחיזוק מעמדה של המדינה. 

קפריסין, תחת ממשלתו של אנסטסיאדס, היא שותפה נאמנה לישראל, בין היתר בשיתוף הפעולה ההדוק בין המדינות, הקרבה והכבוד העמוק ביניהן. הנשיא אנסטסיאדס מהווה גורם משמעותי ביחסים הטרילטרליים בין ישראל, יוון וקפריסין, להן חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה מבחינתה של מדינת ישראל, והוא רואה ביחסים אלו עמוד תווך של מדיניותו. הנשיא אנסטסיאדס הוא ידיד מושבע של ישראל, כאשר הקירבה והכבוד העמוק בין שתי המדינות אינם דיפלומטיים בלבד, אלא נובעים מידידות של אמת. 

מנהיג מהפכני ופורץ-דרך בתחום החינוך

מנימוקי הוועדה המייעצת לנשיא המדינה בעניין ״עיטור הנשיא״ לד"ר חיים פרי: ד"ר חיים פרי (80) נחשב מנהיג מהפכני ופורץ-דרך בתחום החינוך מזה עשרות שנים. חינך רבבות מתבגרים בסיכון במשך שישה עשורים, המנהל המיתולוגי של כפר הנוער "ימין אורד", מייסד עמותת "דרך כפר" החובקת אלפי בוגרים, מחנכים, ומדריכים. פיתח את התפיסה הייחודית "דרך כפר", שותף בהקמת היישוב מצפה הושעיה, הקמת המכינה הקדם הצבאית בחצור הגלילית, קידום ילדי עולים, קידום בני העדה האתיופית לרבות הקמת מרכז ההיגוי לעולי אתיופיה. הקמת כפר נוער ברואנדה ועזרה לילדי היזידים הפליטים בגבול סוריה – עיראק.