הרצוג לא מוותר על ממשלת אחדות: פנה ללפיד וגנץ

ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו כבר פועל במלוא המרץ להקים את ממשלת הימין, אך נראה כי הנשיא הרצוג עדיין לא וויתר על אפשרות לממשלת אחדות ופנה בנושא ללפיד וגנץ. | בית הנשיא וסביבת לפיד מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 11:54 יד בחשון התשפג

הרצוג לא מוותר על ממשלת אחדות: פנה ללפיד וגנץ
הרצוג, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקמת הממשלה: על רקע סדרת פגישותיו של ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו עם מנהיגי מפלגות הימין והניסיון להקים ממשלת ימין במהירות האפשרית, נראה כי הנשיא יצחק הרצוג עוד לא התייאש מנסיונותיו להקמת ממשלת ימין. בסביבת לפיד מכחישים ואומרים: "הוא גם יודע שאין סיכוי שזה יקרה". גם בית הנשיא מסר כי הנשיא לא פנה לאף גורם על מנת להיכנס לממשלה כזו או אחרת, ייתכן והמאמץ העיקרי של הרצוג הוא בכלל בגזרה של גנץ.

הניסיון של הרצוג להתניע ממשלת אחדות

על פי דיווח של העיתונאית מורן אזולאי, נשיא המדינה יצחק הרצוג פועל מאחורי הקלעים בניסיון להרחיב את הממשלה המתגבשת בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בימים האחרונים שוחח עם יו"ר יש עתיד וראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ועם שר הביטחון בני גנץ. שאיפתו של הנשיא היא שנתניהו יוותר על הגורמים ה"קיצוניים" בממשלתו. נזכיר כי לפיד בעצרת לזכר יצחק רבין כבר רמז להרצוג כי פניו לאופוזיציה והצהיר כי לא ישב בממשלה יחד עם בנימין נתניהו.

יש לנו הזדמנות להתנהל מעתה אחרת

בנאומו בטקס הזיכרון ליצחק רבין הרצוג ביקש מהפוליטיקאים שיגלו אחריות על בוחריהם. "מערכת הבחירות, עוד מערכת בחירות, כבר מאחורינו; ושוב הופרחו לחלל האוויר האשמות בבגידה, ושוב נשמעו השוואות לנאצים, ושוב התמלא המרחב הציבורי, כולל הרשתות החברתיות -באלימות מסוכנת. זוהי העת להנמיך את הלהבות, ולגלות אחריות. למנהיגיו של הציבור הישראלי מכל הקשת, מהקואליציה הצפויה ומהאופוזיציה הצפויה, אני קורא ומבקש: תקפנו די, נאבקנו די, גידפנו די".

עוד הוסיף ואמר כי "יש לנו הזדמנות להתנהל מעתה אחרת. לזכור שיש דרך לחלוק, באופן נוקב, באופן עמוק, באופן שלפעמים מטלטל אותנו; אבל גם בכבוד, מתוך הבנה שכולנו חלק מ-שלם, ושאף אחד לא הולך לשום מקום. הרשו לי להדגיש: לגזענות אין מקום בקרבנו, לאלימות אין מקום בקרבנו, לשנאה אין מקום בקרבנו. מדינת ישראל מחויבת לרוחה של מגילת העצמאות. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, המחויבת לשלטון החוק, ולכבוד האדם וזכויותיו; ועל החברה הישראלית להיאבק ולשמור עליה ככזו, למול כל מי שמציתים את מדורות השנאה והפילוג".