סרטון של הנשיא הרצוג מסעיר את העולם הערבי

בשולי ועידת האקלים בשארם א שייח, בעת צילום תמונת כל המנהיגים, נתפסו נשיא המדינה וראש ממשלת טוניסיה לה אין קשרים עם ישראל, בשיחה ידידותית. הסרטון עורר סערה בעולם הערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 10:37 יד בחשון התשפג

סרטון של הנשיא הרצוג מסעיר את העולם הערבי
יצחק הרצוג, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ועידת האקלים בשארם א-שייח': הנשיא הרצוג מייצג את ישראל בימים אלו בפסגת האקלים בשארם א-שייח' במצרים. מלבד נאומים ופגישות עם מנהיגים צולמו גם כל מנהיגי העולם לתמונה משותפת. במהלך התמונה הופץ סרטון וידאו בו רואים את הנשיא משוחח בחמימות עם נשיאת טוניסיה נג'לה בודן רמאדן.

צפו בהרצוג ובנשיאת טוניסיה מדברים:

הסרטון עורר סערה בעולם הערבי ורבים ברשתות גינו את בודן רמדאן עם החיוכים והשיחה עם הרצוג. "נורמליזציה היא דיבור ריק" כתב אחד הגולשים ואחר כתב: "נשיא הכיבוש הישראלי פגש את רמדאן" ועוד נכתב: "הגנבת נתפסה" ובכל מקרה נראה כי רבים בטוניסיה, אחת המדינות המתנגדות ביותר לישראל לא אהבו לראות את השיחה הידידותית.

הרצוג: "אציג חזון ישראלי"

לפני המראתו אמר הנשיא הרצוג: "אני ממריא כרגע לשארם א שייח׳, למצרים, מדינה חשובה, לוועידת האקלים העולמית, אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות הצלת האקלים של כדור הארץ. המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו ׳מזרח תיכון מתחדש׳ בו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים. אפגש עם מנהיגים חשובים בהם מלך ירדן, ראש ממשלת בריטניה ועוד. ואציג את החזון הישראלי מול המליאה".