הוגש כתב האישום נגד הנערים שנפגעו בפרשת אהוביה סנדק

לאחר הפרסום על כוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הנערים מפרשת אהוביה סנדק, הוגש כתב האישום לבית המשפט. בין היתר מואשמים הנערים במעשה טרור, חבלה חמורה ונהיגה ללא רישיון.

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 12:33 יג בחשון התשפג

הוגש כתב האישום נגד הנערים שנפגעו בפרשת אהוביה סנדק
הרכב בו פגעו השוטרים, צילום: דוברות איחוד הצלה

פרשת אהוביה סנדק: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני נאשמים בגירים ושני נאשמים קטינים, בגין ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו.

האישומים בהם נאשמים הנערים

על פי כתב האישום, לפני כשנתיים נסעו הנאשמים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל, ברכב שהיה נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד הנאשמים שהוא בעל הרכב. בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים. על פי כתב האישום, הנאשמים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעבר הרכב ממרחק של מטרים ספורים, באופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותם של נוסעי הרכב ובמטרה לפגוע בהם, וזאת ממניע אידיאולוגי-גזעני. שתיים מהאבנים אכן פגעו ברכב. מיד לאחר מכן, נכנסו הנאשמים לרכבם ונמלטו מהמקום".

המכתב שנשלח

המכתב שנשלח צילום: פרקליטות

"יהפוך לכתב אישום נגד המשטרה"

הפרקליטות לא מפרסמת את כתב האישום עצמו מכיוון ששניים מהנאשמים קטינים ושמם אסור בפרסום. עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצגים את הנערים מסרו "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר".

עוד הוסיפו: "נזכיר כי לפני מספר חודשים סגר היועמ"ש את התיקים כנגד השוטרים אשר היו מעורבים בניגוח רכב הנערים אשר הביא למותו של סנדק ז"ל ולפציעתם של הנערים הנוספים אשר היו ברכב. בהחלטת הסגירה לא חסך היועמ"ש את ביקורתו גם כנגד המשטרה".

הפגנה למען אהוביה סנדק

הפגנה למען אהוביה סנדק צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משה סעדה על הפרשה: "הייתה לי תחושה שקול דמיו זועקים עלי מן האדמה"

בעבר התראיין משה סעדה על הפרשה ואמר: "קטין נהרג במרדף משטרתי, זו פעולה שגרתית שצריך לחקור, אני מגיע בבוקר ואומרים לי שלא חקרו את השוטרים. לא הבנתי איך זה יכול להיות. מהשעה 12 עד הערב לא הגישו דו"חות. אני קורא לאחראי ושואל אותו למה לא חקרתם, הוא אומר לי שהוא הביא אותם למח"ש והמנהלת החליטה לשחרר אותם".

סעדה המשיך ואמר כי: "יש עדים לאירוע. החברים שלו נמצאים במשטרה. לא הולכים לגבות גרסה מהם. אני מתחיל לעבור על החומרים ורואה שהחברים שלו אומרים שנתנו להם מכות והרגו את חבר שלהם. מח"ש חזקה על חלשים. כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין אז חוקרים. יש פה משפחה עם ילד. הייתה לי תחושה שקול דמיו זועקים עלי מן האדמה".