הנערים שנפגעו בפרשת אהוביה סנדק יעמדו לדין: "כתב אישום כנגד המשטרה"

פרשת אהוביה סנדק ממשיכה לעורר הדים. הנערים שנפצעו בעת התהפכות הרכב יועמדו לדין, כך כתב פרקליט מחוז ירושלים לעורכי דינם. עו"ד עדי קידר שמייצג את הנערים: "מח"ש והפרקליטות טייחו הרג נער צעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 19:19 יב בחשון התשפג

הנערים שנפגעו בפרשת אהוביה סנדק יעמדו לדין: "כתב אישום כנגד המשטרה"
המכתב שנשלח, צילום: פרקליטות

פרשת אהוביה סנדק: פרקליט מחוז ירושלים דניאל ויטמן הודיע הערב (א') כי כתב אישום יוגש כנגד הנערים שנפגעו בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל. כתב האישום יוגש מחר לבימ"ש המחוזי בירושלים. עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצגים את הנערים מסרו "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום כנגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר.

נזכיר כי לפני מספר חודשים סגר היועמ"ש את התיקים כנגד השוטרים אשר היו מעורבים בניגוח רכב הנערים אשר הביא למותו של סנדק ז"ל ולפציעתם של הנערים הנוספים אשר היו ברכב. בהחלטת הסגירה לא חסך היועמ"ש את ביקורתו גם כנגד המשטרה. כעת הודיעה הפרקליטות כאמור כי כתב אישום יוגש כנגד הצעירים.

צילום: באדיבות המצולם

"לצערינו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו. אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות אשר אנו תקוה כי ברגע שישמעו בבהמ"ש יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם", מסרו.

משה סעדה על הפרשה: "הייתה לי תחושה שקול דמיו זועקים עלי מן האדמה"

בעבר התראיין משה סעדה על הפרשה ואמר: "קטין נהרג במרדף משטרתי, זו פעולה שגרתית שצריך לחקור, אני מגיע בבוקר ואומרים לי שלא חקרו את השוטרים. לא הבנתי איך זה יכול להיות. מהשעה 12 עד הערב לא הגישו דו"חות. אני קורא לאחראי ושואל אותו למה לא חקרתם, הוא אומר לי שהוא הביא אותם למח"ש והמנהלת החליטה לשחרר אותם".

סעדה המשיך ואמר כי: "יש עדים לאירוע. החברים שלו נמצאים במשטרה. לא הולכים לגבות גרסה מהם. אני מתחיל לעבור על החומרים ורואה שהחברים שלו אומרים שנתנו להם מכות והרגו את חבר שלהם. מח"ש חזקה על חלשים. כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין אז חוקרים. יש פה משפחה עם ילד. הייתה לי תחושה שקול דמיו זועקים עלי מן האדמה".