שנה למות אהוביה סנדק | הרב אליהו נגד הפרקליטות: "מקום המשפט שמה הרשע"

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל קיימו אזכרה במלאת שנה למותו. "צדק לדרך שכוסתה בעפר שנים ונרמסה", אמר האב, אברהם | הרב שמואל אליהו קרא לתיקון מערכות האכיפה: "מח"ש שאמורה להיות זו ששומרת על המשטרה, היא המועלת הראשית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/21 18:31 י בטבת התשפב

שנה למות אהוביה סנדק | הרב אליהו נגד הפרקליטות: "מקום המשפט שמה הרשע"
הוריו של אהוביה ז"ל, צילום: יוצר אור

רבים הגיעו אתמול (ב') לערב האזכרה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני שנה. האירוע התקיים בהשתתפות בני משפחה, רבנים, אישי ציבור, חברי כנסת וחברים.  את הערב פתח הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, שבראשית דבריו התייחס לכאב הבסיסי על מות אהוביה.

"זו לא תאונה מקלקול ברכב, זו תאונה שכיסתה קלקול במשטרה. המשטרה שאמורה לשמור על הסדר של כולם, על החוק, על הצדק, הארגון שאמור לפעול על פי החוק - הוא הראשון שעובר על החוק".

הרכב בו פגעו השוטרים

הרכב בו פגעו השוטרים | צילום: דוברות איחוד הצלה

בהמשך ציין הרב אליהו גם את מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים ואת הפרקליטות. "מח"ש שאמורה להיות זו ששומרת על המשטרה, היא המועלת הראשית. הפרקליטות, אותה מערכת שאמורה לדאוג שהמדינה תתנהל על פי חוק וסדר, שם נמצא הקלקול. ממש כפי שאומר הפסוק 'מקום המשפט שמה הרשע'. זו מחלה שאסור לשתוק עליה. לא תעמוד על דם רעיך – לא של אדם אחד, אלא של מדינה שלמה".

הרב אליהו קרא לתיקון במערכות האכיפה. "מדינה לא יכולה בלי מערכת משפט מתוקנת, בלי פרקליטות מתוקנת, בלי משטרה מתוקנת. הדי.אן.אי. של המערכת קלוקל וכולנו זועקים. כשמערכות השלטון הבסיסיות קורסות זה דבר שאסור לשתוק עליו. צדק לנערי הגבעות כדי שמדינת ישראל תהיה ראשית צמיחת גאולתנו, מדינה מתוקנת".

בהמשך עודד הרב אליהו את המפגינים המתמידים להגיע להפגנות מחאת סנדק "במרדף על צדק שום מכת"זית לא תחסום אותנו, שום בואש, שום צו מעצר לא ירפה את ידינו. רק צדק יעצור את המחאה הזאת. אשריכם שבאתם לפה, אשרי הבחורים שמגיעים לגשר המיתרים".

https://youtu.be/RAH9ExXF-UA

אברהם סנדק: "צדק לאהוביה אינו רק מזור לסיפור טרגי אישי"

לאחר הרב שמואל אליהו נשא דברים אברהם סנדק אביו של אהוביה. באשר לדרישת המשפחה לחקור את האירוע הטראגי בו נהרג בנו אמר "צדק לאהוביה אינו רק מזור לסיפור טרגי אישי, אלא צדק לדרך שכוסתה בעפר שנים ונרמסה". האב הוסיף כי הוא דורש צדק למהות וצדק לאהוביה.

עוד סיפר האב על תכונותיו המיוחדות של אהוביה "בגיל שלוש ביקש ממני ללמוד איתו תנ"ך כל יום. ככה במשך שנים. וממש לפני שנפטר למד בכולל וזה לסיים את הלכות בשר וחלב". האב סיפר על אהבת בנו לארץ ופועלו ליישוב הארץ, על אהבתו לעם ישראל ועל כיבוד ההורים המיוחד שנהג".

חבר הכנסת אבי מעוז הגיע גם הוא לאזכרה, ונשא דברים: "אנחנו בימים שאחרי חג החנוכה, שחגגנו את גבורת הרוח של עם ישראל על כל אלה שמנסים להחשיך אותנו. משוכנע שאהוביה היה כזה, עם אצילות, עדינות ויחד עם זה מלא גבורה".

אבי מעוז |

אבי מעוז | צילום: יוצר אור

בהמשך דרש ח"כ מעוז לחקור את האירוע. "לא יכול להיות שתוצאה טראגית שכזו עוברת מבלי שחוקרים את הדבר. אנחנו דורשים, ולא נרפה – שיחקרו את האירוע עד תומו. רוצים לדעת מה קרה שם, איך יכול להיות שמער מלא טוב וזוך נהרג". ח"כ מעוז חיזק את המשפחה "חיזקו ואימצו, אנחנו אתכם בכל מה שאתם צריכים. בעז"ה סוף האמת לנצח".

בנוסף, נשאו דברים דודתו של אהוביה, גלי בת חורין מייסדת פורום 'קפה שפירא', חברי הכנסת מיכל וולדיגר, האמנית הדסה רינת כהן מייסדת 'מהפכא דקדושא זוטא', ועוד מספר רבנים ואישי ציבור.

נציין, כי בימים אלו יוצאת משפחת סנדק בקמפיין גיוס המונים עבור הקמת קרן לזכר אהוביה ז"ל. הקרן תיקרא 'אור אהוביה' ותפעל למען השגת צדק לאהוביה, למען העמדת האשמים לדין, למען תיקון דרכי המשטרה והפרקליטות ו'ניקוי אורוות' כללי.