זה הזמן להצטייד: מחסור בתרופות בבתי המרקחת

בתי המרקחת מודיעים על מחסור בתרופות עם דגש על אקמול בעקבות מגוון סיבות הנוגעות לייצור והספקה. המחסור, בעוד מספר תרופות. משרד הבריאות: "יש תחליפים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 19:46 יב בחשון התשפג

זה הזמן להצטייד: מחסור בתרופות בבתי המרקחת
תרופות, צילום: shutterstock

החורף כבר מעבר לפינה ואנשים רבים כבר מצטיידים בתרופות לקראת השפעות שהולכות להגיע, אבל נראה כי השנה יש בעיה בהספקת התרופות. בתי המרקחת מדווחים על מחסור מגוון תרופות כשגולת הכותרת היא, כך פורסם ב- 'כאן' האקמול, הכדור הפופולרי שרבים נוטים לקחת בעת מחלה או תחושה לא טובה.

למה יש מחסור, זו השאלה שנשאלים במשרד הבריאות ובחברות המייבאות את התרופות ונראה כי הסיבה מורכבת גם מהשפעות הקורונה שאותותיה עדיין איתנו וגם בגלל המלחמה באוקראינה שמשפיעה על היכולת להשיג את חומרי הגלם. גם בתחום העובדים, חברות התרופות לא מצליחות לגייס מספיק עובדים על מנת לעמוד בביקושים הרבים.

בין החוסרים לא רק אקמול אלא עוד מספר תרופות ובינהם: נפסיום, מוסקולה וקלונקס כך אומרים גם בהסתדרות הרוקחים. בחברת טבע אומרים כי האקמול שחסר הוא האקמול המוכר בצורת האליפסה בעוד האקמול העגול עדיין נמצא על המדפים, אך בבתי מרקחת שונים מוסרים כי גם האקמול הזה אזל. משרד הבריאות מנסה להרגיע את הציבור ואומר כי יש תחליפים וכי יש חברות שמצליחות לגבור על בעיות הייצור וההספקה.