נאבקים בקורונה משרד הבריאות אישר: תרופה ישראלית חדשה לטיפול נגד הנגיף

פיילוט שנערך בחודשים האחרונים בבית החולים רמב"ם בחיפה הוכיח כי שימוש בתרופה הישראלית מזנקיור שיפר משמעותית את מצבם של החולים במצב קשה | קבינט הקורונה צפוי לאשר הערב את ההגבלות החדשות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 07:36 ג באלול התשפא

משרד הבריאות אישר: תרופה ישראלית חדשה לטיפול נגד הנגיף
חיסון קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפשטות נגיף הקורונה בישראל מוסיפה לעורר דאגה עם עלייה מסיבית במספר המאומתים מדי יום. על הרקע הזה, משרד הבריאות אישר היום (ד') את הרחבת הפיילוט והשימוש בתרופה בבתי חולים נוספים, כך על פי דיווח של חדשות 12. 

בבית החולים רמב"ם בחיפה נערך פיילוט בחודשים האחרונים, והתרופה הניסיונית, מזנקיור, נועדה לשימוש בקרב חולים קשה. התוצאות בהחלט מעודדות, מתוך 16 חולים במצב קשה שקיבלו את התרופה, 14 מהם שוחררו לביתם כעבור מספר ימים. הטיפול עצמו נמשך ארבעה ימים, כאשר חלק מהחולים יצאו הביתה לאחר יממה אחת בלבד.  במשרד הבריאות החליטו על הרחבת השימוש בתרופה בבתי חולים אחרים ברחבי הארץ. 

התרופה עצמה מורכבת מרקמות שהופקו מתאי שומן של אנשים בריאים. לאחר שמזריקים את החומר לגוף, התאים המזנכימליים מגיעים לריאות וכך מפחיתים את הפעולה הדלקתית שנוצרה בגלל הנגיף. התרופה גם מסייעת בשיקום הרקמה של הגוף הנפגע ובהקלה על תסמינים נשימתיים. 

בתוך כך, נתוני ההתחסנות מוסיפים להיות מעודדים. משרד הבריאות עדכן כי אתמול מספר המתחסנים במנה השלישית עומד על 577,899 בני אדם, 5,400,236 מתחסנים מנה שנייה ו- 5,816,547 מתחסנים מנה ראשונה. פרופסור איתמר גרוטו, הפרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות,אמר לגלצ כי "החיסון עושה עבודה מצוינת. רק 4% מהמחוסנים הופכים להיות חולים במצב קשה". יחד עם זאת, הוא מדגיש, "אנחנו בגל תחלואה שעדיין לא הגיע לשיא שלו, אנחנו צופים עוד עלייה".

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום בשעה 17:00 בקריה בתל אביב כדי לדון בהמלצות ולאשרן: תו ירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3; בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.

התו הירוק המורחב

החלת תו ירוק על רובם המוחלט של ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.

התו הירוק יוחל החל מגיל 3, ותשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:

  • גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
  • גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
  • גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי ללא מחוסנים מבחירה

עוד הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ודומיהם שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות כדלקמן:

  • במקום סגור - עד 50 אנשים
  • במקום פתוח - עד 100 אנשים