בחירות 2022

החוץ לאוחנה והחינוך לציונות הדתית: חלוקת התיקים המסתמנת

אחרי שהניצחון כבר הובטח לנתניהו, כעת נשאר לחלק את השלל ולהציג לנשיא את הממשלה הבאה של מדינת ישראל | מסתמן: יריב לוין יתמנה לתפקיד שר המשפטים, מירי רגב תחזור למשרד התחבורה ומיקי זוהר יכהן כשר התרבות והספורט

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 10:18 יב בחשון התשפג

החוץ לאוחנה והחינוך לציונות הדתית: חלוקת התיקים המסתמנת
גוש הימין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הדרך אל הממשלה: ראשי מפלגות הימין זומנו לפגישה היום (א') עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו כדי לזרז את המשא ומתן הקואליציוני למרות הקשיים שמתכננים כמה חברי כנסת מן הליכוד לעורר, אם לא יקבלו את התיקים שהם דורשים. על פי דיווח של הכתבת הפוליטית ופרלמנטרית של אתר ynet וידיעות אחרונות, במהלך הפגישה צפוי נתניהו להציג בפני ראשי הסיעות את חלוקת התיקים המסתמנת.

על פי הדיווח, יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, צפוי להתמנות לתפקיד שר המשפטים, אמיר אוחנה לשר החוץ ויואב קיש לשר הבריאות. מירי רגב צפויה לחזור למשרד התחבורה ומיקי זוהר יקבל את משרד התרבות והספורט. 

יריב לוין. קיבל "צו מעצר" בינלאומי

יריב לוין. קיבל "צו מעצר" בינלאומי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף צפוי להתמנות לשר הבינוי והשיכון בעוד משה גפני צפוי לחזור לנהל את ועדת הכספים. תיק החינוך מיועד בשלב זה לציונות הדתית, לאחר שככל הנראה יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לא יקבל את תיק הביטחון.

לאחר שאיים, דודי אמסלם מפרגן: "יותר מאשמח אם הוא ימונה לשר המשפטים"

בשבוע שעבר איים חבר הכנסת מהליכוד דודי אמסלם כי אם לא יהיה שר משפטים - "לא אכנס לממשלה". במהלך השבוע אמסלם המשיך להתבטא בנושא והבוקר (א') נראה כי חבר הכנסת מעט מרוכך יותר.  

דודי אמסלם.

דודי אמסלם. צילום: Miriam Alster/FLASH90

"אני יותר מאשמח אם יריב לוין ימונה לשר המשפטים הבא של מדינת ישראל", כתב אמסלם בחשבון הטוויטר שלו. "התפקיד לא משנה, המטרה של כולנו היא להוביל את כל הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט למען אזרחי ישראל, ואני אסייע ליריב כדרכי בקודש מהכנסת - בשמחה, בגאווה ובאהבה רבה.  המדינה היהודית שלנו היא לפני הכל", כתב והוסיף לבבות.

אמש כתב כי ממשלה ימנית, יהודית ולאומית "היא בנפשנו - ואנו מחויבים להקים אותה במהרה!". אמסלם הדגיש כי "אם לא נקדם את הרפורמות המשפטיות, הזהות היהודית, הגאווה הלאומית, המשילות והסיוע לאוכלוסיות החלשות- אין שום טעם להקים ממשלה שכזו רק בשביל ג'ובים. ציבור בוחרי הליכוד שלח אותנו כדי למשול- הבטחות צריך לקיים".