בחירות 2022

חבר כנסת בש"ס מבהיר: "אריה דרעי יהיה שר בממשלה, אין על זה דיון"

מיכאל מלכיאלי מש"ס התייחס לאפשרות כי בג"ץ יפסול את מינוי לשר של אריה דרעי, ואמר כי יש 400 אלף איש שבחרו בו: "אם בג"ץ יחליט שלא, הכנסת תחוקק ותפעל בשביל שהוא כן יהיה חבר ממשלה" | אם ימונה לשר עתיד דרעי לחזור למשרד הפנים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/22 13:11 ט בחשון התשפג

חבר כנסת בש"ס מבהיר: "אריה דרעי יהיה שר בממשלה, אין על זה דיון"
דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודש פברואר 2022 חתם אריה דרעי על הסדר טיעון והורשע בעבירות מס, ולאחר החתימה נכנסה לתוקף התפטרותו מהכנסת כאחד מתנאי עסקת הטיעון. בבחירות לכנסת ה-22 שתוצאותיהן יפורסמו אחר הצהריים (ה'), דרעי לקח חלק מרכזי והיה הגורם הראשי להצלחה של המפלגה שתקבל 11 ואולי אף 12 מנדטים. 

"הגוש שלנו רוצה את דרעי כבכיר בממשלה"

דרעי לא יוכל לכהן כחבר בכנסת הבאה, אולם יוכל להיות שר בממשלה הבאה של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בראיון שנערך היום ב-103FM התייחס חבר הכנסת מש"ס מיכאל מלכיאלי לאפשרות שבג"ץ יפסול את דרעי לכהן כשר בממשלה הבאה: "לא רואה את האפשרות שדרעי לא שר בממשלה הבאה. לא יהיה דבר כזה שדרעי לא יהיה שר", אמר בהחלטיות.

עוד הוא הסביר כי החוק מאפשר מהלך כזה, "ואם מישהו יחליט לפרש את החוק אחרת, בשביל זה יש כנסת שבאה לעבוד. 400 אלף איש שרוצים את דרעי כשר, בכיר בממשלה שינהיג רפורמות. הגוש שלנו רוצה את דרעי כבכיר בממשלה, אדם שיודע להילחם ביוקר המחיה. אם בג"ץ יחליט שלא, הכנסת תחוקק ותפעל בשביל שהוא כן יהיה חבר ממשלה, אין על זה דיון. אריה דרעי יהיה שר בממשלה, אין על זה דיון".

נציין כי על פי דיווח של עמית סגל, חברי גוש נתניהו כבר התחילו לדבר על חלוקת התיקים כדי שהממשלה תאושר בעוד 13 יום, ביום השבעת הכנסת. על פי הדיווח דרעי, צפוי לחזור למשרד הפנים ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון.