בחירות 2022

בליכוד מעריכים: נתניהו ישמור לעצמו את תיק הביטחון

בכירים בליכוד מעריכים כי נתניהו ישמור לעצמו חבילת תיקים, כולל תיק הביטחון ועוד שניים ־ שלושה תיקים בינוניים, במטרה ליצור אופציות להרחבת הממשלה בהמשך הדרך

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 07:34 יב בחשון התשפג

בליכוד מעריכים: נתניהו ישמור לעצמו את תיק הביטחון
ביבי ושרה חוגגים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראשי מפלגות הימין זומנו לפגישה היום (א') עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו כדי לזרז את המשא ומתן הקואליציוני למרות הקשיים שמתכננים כמה חברי כנסת מן הליכוד לעורר, אם לא יקבלו את התיקים שהם דורשים. אחד התיקים הנחשבים בממשלה הוא תיק הביטחון, והמועמד המוביל לקבל תיק זה הוא יואב גלנט, אלוף במילואים עם הניסיון הביטחוני הרב ביותר. על פי פרסום של 'מעריב', בכירים בליכוד מעריכים כי נתניהו ישמור את תיק הביטחון לעצמו עבור הרחבת הממשלה. 

גוש הימין

גוש הימין צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"קיימת סבירות מאוד לא נמוכה כי נתניהו מתכוון להחזיק לעצמו חבילת תיקים, כולל תיק הביטחון וכן שניים־שלושה תיקים בינוניים, שלפי ההערכות אלה תיקי התיירות, החקלאות/כלכלה והמדע, במטרה ליצור אופציות להרחבת הממשלה בהמשך הדרך", אמרו הבכירים. 

בתוך כך, נציגי דגל התורה נפגשו עם הרב גרשון אדלשטיין והחליטו כי הם לא ידרשו תפקידי שרים בממשלה הבאה. חברי הכנסת של התנועה יכהנו בתפקידים בכירים אחרים, יו"ר ועדות וסגני שרים. יש לציין כי ההחלטה לא מחייבת את אגודת ישראל, לרבות את יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף שצפוי לקבל את תפקיד שר הבינוי והשיכון בממשלה הבאה.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרכיבים ממשלה: נתניהו זימן את ראשי המפלגות למשרדו, בן גביר בחופשה

כאמור, ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו לא מבזבז זמן וראשי מפלגות הימין זומנו לפגישה היום עם נתניהו. מי שלא יגיע לפגישה מחר עם נתניהו הוא יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר שנמצא בחופשה פרטית וייפגש עם נתניהו ביום שני.

ב-'חדשות 12' דווח כי נתניהו יצר קשר עם דרעי והעביר לו מסר כי הוא יכוס לבחור איזה תיק שירצה. מטרת החיבור עם דרעי כך נראה באה לרסן את הציונות הדתית ועוצמה יהודית שעם 7 ו-6 מנדטים בהתאמה מתכוונות לדרוש תיקים בכירים. סמוטריץ' כך דווח דורש את אחד התיקים הבכירים ביטחון או אוצר וייתכן כי המסר לדרעי הגיע כדי לשבש את רצונותיו של סמוטריץ'.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Yossi Aloni/Flash90

חברי הכנסת שמתאגדים יחד

גם בליכוד מתחיל לתסוס, בתוך הליכוד מתארגנת קבוצה של חברי כנסת, בעיקר ותיקים שרוצים להתאגד יחד על מנת שלכל אחד מהם יהיה כמה שיותר כוח בעת חלוקת התיקים בתוך הליכוד.

בין חברי הכנסת כך על פי דיווחה של דפנה ליאל, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודוד ביטן. כ"ץ כך על פי הדיווח שואף לשוב להיות שר האוצר, תפקיד אותו מילא בממשלת נתניהו האחרונה. כ"ץ רואה עצמו כאחד מחברי הכנסת הבכירים של הליכוד למרות שנידרדר קצת בפריימריז האחרונים, בעבר כיהן גם כשר החוץ לתקופה קצרה וכשר התחבורה. אמסלם כבר הצהיר בעבר כי הוא לא יכנס לממשלה אם לא ימונה לתפקיד שר המשפטים, שם הוא מתכנן רפורמות רבות. גם דוד ביטן מעוניין בתפקיד בכיר מה שמסביר את התאגדות חברי הכנסת. באגף הליכודי ישנו גם את דני דנון שעל פי פרסומים שואף להיות יושב ראש הכנסת ולא מוכן להתפשר בנושא. בכל מקרה, בתוך הליכוד צפויה חלוקת התיקים לעורר סערות לא מעטות ונתניהו יהיה חייב ללכת בין הטיפות.

ישראל כ"ץ דורש את האוצר

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ שמעוניין בתיק האוצר פנה לנתניהו ואמר "פניתי לרה"מ המיועד נתניהו בבקשה לשוב לתפקיד שר האוצר, אותו מילאתי בתקופת הקורונה הקשה והמאתגרת", ציין כ"ץ במכתב לתומכיו. "אני לא חושש מאתגרים ומשוכנע ביכולתי לעבוד במשותף עם בנימין נתניהו לטובת הצלחת כלכלת ישראל". כ"ץ סיכם את דרישותיו: "כעת יש להקים במהירות ממשלה לאומית יציבה, שתממש את ההתחייבויות שנתנו ואת הציפיות הנרחבות של ציבור הבוחרים".