בחירות 2022

הקרב בציונות הדתית על תפקיד השר השני

אחרי ההישג של מפלגת הציונות הדתית, הגיע הזמן לחלק את השלל, מלבד יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' המפלגה צפויה לקבל עוד תפקיד שר, בו מעוניינים גם סופר וגם סטרוק | ואיך הבעיה של נתניהו יכולה להפוך לפתרון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/11/22 15:10 ט בחשון התשפג

הקרב בציונות הדתית על תפקיד השר השני
סופר, סטרוק וסמוטריץ, צילום: כיפה

תוצאות הבחירות כבר כמעט סופיות ומפלגת הציונות הדתית - עוצמה יהודית ללא ספק רשמה הישג עם כ-14 מנדטים, שמביאים לה את תואר המפלגה השלישית בגודלה, כעת יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' ינהל משא ומתן קואליציוני על פי דרישות ששת חברי הכנסת שנכנסים יחד איתו, אופיר סופר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר, אוהד טל ומשה סולומון. 

סמוטריץ' על פי הדיווחים מעוניין בתיק האוצר אבל הציפיה אצל סמוטריץ' היא לשני תיקים לפחות, כפי שהיה בממשלות קודמות ביחס לגודל הסיעה. מה שמעלה את השאלה מי יהיה השר השני של המפלגה, אופיר סופר שסיים את הפריימריז במקום הראשון או אורית סטרוק שקיבלה 20 קולות פחות ממנו. נציין כי אצל שני חברי הכנסת יש רצון לקבל תפקיד שר ופעילים במפלגה שתומכים בהם לתפקיד. 

לדילמה יש שני פתרונות, האחד הוא שאם סמוטריץ' לא יקבל תפקיד בכיר כמו ביטחון או אוצר, נתניהו יפצה אותו בשלושה תפקידים, השני הוא הרצון של נתניהו למנות שרות לממשלתו כדי לא לעמוד בממשלה של גברים בלבד, מה שמשחק לידיים של סטרוק. גורם בציונות הדתית אומר ל'כיפה': "אם נתניהו רוצה עוד נשים בממשלה, שייתן לציונות הדתית שלושה תפקידים".

במקביל אצל השותף איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מסתמן כי בן גביר יקבל את תפקיד השר לביטחון פנים כפי שדרש, וכן תפקיד שר נוסף, מועמד בולט לתפקיד השר השני הוא מנכ"ל עוצמה יהודית ומספר שניים ברשימה יצחק וסרלאוף שיהיה השר הכי צעיר בממשלה. 

סמוטריץ' חוגג עם התומכים