בחירות 2022

המרוויחות הגדולות מהעדר הנשים בגוש נתניהו

אפשר כבר לומר בוודאות כי בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא של ישראל, וכעת הוא מתפנה למלאכת הרכבת הממשלה, בזמן שבליכוד יש קרבות על תפקידים, כמה מהמתמודדות יכולות להיות רגועות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/11/22 14:09 ט בחשון התשפג

המרוויחות הגדולות מהעדר הנשים בגוש נתניהו
הליכוד , צילום: Gili Yaari/Flash90

תוצאות האמת מנבאות ניצחון מוחץ לגוש נתניהו שיעמוד על כ-65 מנדטים, כעת ראש הממשלה המסתמן, בנימין נתניהו מתחיל את הפגישות והשיחות עם ראשי המפלגות, על מנת להקים ממשלה במהרה. במפלגתו שלו החלו הקרבות על התפקידים הבכירים. 

"סילמן תהיה שרה רק בגלל שהיא אישה"

בזמן שהמועמדים בליכוד שולפים סכינים בקרב על תפקידי שר, יש מי שיכול להיות רגוע יותר. המספר הנמוך של מועמדות נשים בגוש נתניהו, שעומד על פחות מעשר יביא לכך שנתניהו ירצה למנות שרות לממשלה כדי לא לעמוד בראש ממשלה שמורכבת מגברים בלבד. על פי גורמים בליכוד לא מופרך כי הנשים ברשימת הליכוד, מירי רגב, עידית סילמן וגלית דיסטל יקבלו תפקידי שר בלי הרבה מאמץ, למרות מיקומם ברשימה. גורם בליכוד אומר בשיחה עם כיפה על סילמן: "היא תהיה שרה רק בגלל שהיא אישה".

האוצר לסמוטריץ' והביטחון לגלנט: חלוקת התיקים המסתמנת

על פי דיווח של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חברי גוש נתניהו כבר התחילו לדבר על חלוקת התיקים כדי לסגור את העסק במהירות, כדי שהממשלה תאושר בעוד 13 יום, ביום השבעת הכנסת. על פי הדיווח, תיק האוצר יינתן ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' או לחבר הכנסת אחר מהליכוד. עוד עולה כי מי שמעומד לכהן כשר הביטחון הבא הוא חבר הכנסת יואב גלנט, אלוף במילואים עם הניסיון הביטחוני הרב ביותר.  על תיק החוץ, יתמודדו יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין ושר החוץ לשעבר, ישראל כ"ץ. מי שצפוי להתמודד על תיק הבריאות, הם חברי הכנסת יואב קיש ועידית סילמן, ששוריינה בליכוד.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לחזור למשרד הפנים ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יכהן כשר לביטחון פנים, תפקיד שהצהיר כי הוא מתכוון לדרוש אותו. מסתמן כי מספר 5 ברשימת ציונות הדתית, יצחק וסרלאוף, צפוי לקבל תפקיד שר, והוא יהפוך לשר הצעיר השני בהיסטוריה של ממשלות ישראל, אחרי אריה דרעי.