פשיטה לילית "פשע הכיבוש יתדלק את המהפכה": חמאס מאיים אחרי החיסול בשכם

כוחות הביטחון חיסלו חמישה מחבלים בכירים מארגון "גוב האריות" במהלך מבצע לילי בשכם. ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס שיבח את ההרוגים ושיגר איום. ברשות הפלשתינית מאשימים את ישראל ב"פשעי מלחמה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/22 10:05 ל בתשרי התשפג

"פשע הכיבוש יתדלק את המהפכה": חמאס מאיים אחרי החיסול בשכם
לוחמים במהלך מבצע שובר גלים, צילום: דובר צה"ל

חמישה מחבלים חוסלו הלילה במהלך מבצע לילי של כוחות הביטחון בעיר שכם. לוחמי צה"ל וימ"מ פשטו על דירת מסתור בקסבה ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "גוב האריות". במהלך חילופי האש חוסל אחד מבכירי הארגון, ודיע אלחוח. מדובר היה בפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, שירות הביטחון הכללי וכוחות צה"ל.

ארגוני הטרור לא הגיבו בשתיקה לאירועים האחרונים. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה שיבח את כנופיית הטרור משכם, "גוב האריות הוא כוח בסדר גודל של פלשתין, והוא יישאר בית לכל הלוחמים המגלמים את אחדות הדם והגורל". עוד אמר כי "פשע הכיבוש בשכם רק יתדלק את המהפכה בגדה המערבית".

נביל אבו רודיינה, דובר הרשות הפלשתינית, שבתקופה האחרונה הציעה לחברי הכנופיה להשתלב במנגנוני הביטחון של הרשות, הצהיר כי מדובר בפשע מלחמה,"ממשלת הכיבוש נושאת בהשלכות של התוקפנות הזו. הנשיא יוצר מגעים דחופים כדי לעצור את מה שמתרחש נגד עמנו".

התשתית אחראית לשורת אירועי ירי במרחב שכם

תשתית הטרור שחבריה חוסלו אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל, היא זו ששילחה מחבל לניסיון הפיגוע בלב תל אביב ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם. לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, התשתית המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים, וכאמור הלילה הושמדה תשתית טרור. שר הביטחון בני גנץ בירך: "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש".