מיליציית 'גוב האריות' חנינה תמורת כניעה: ההצעה של ישראל למיליציה משכם

חברי המיליציה שפועלת בשכם אחראית לרבים מהפיגועים בתקופה האחרונה. בעיתון 'א-שרק אל אווסט' היוצא בלונדון פירסמו כי ישראל העבירה מסרים למיליציה דרך הרשות הפלשתינית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 13:18 כג בתשרי התשפג

חנינה תמורת כניעה: ההצעה של ישראל למיליציה משכם
חברי מיליציית גוב האריות, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

על רקע גל הפיגועים ביהודה ושומרון ופעילות צה"ל בעיר שכם. דיווח בעיתון 'א-שארק אל אווסט' היוצא בלונדון בשפה הערבית, כי בישראל העבירו דרך הרשות הפלשתינית מסרים למיליציית 'גוב האריות' הפועלת בשכם כי יקבלו חנינה מישראל אם יסכימו להניח את נשקם.

על פי הדיווח, ההצעה הישראלית היא שחברי המיליציה יתפרקו מנשקם ויכלאו בבתי הכלא של הרשות הפלשתינית ל-'תקופה מסויימת' בסופה יזכו לחנינה. במידה ולא, ברשות העבירו לחברי המילציה את המסר הבא: "הכיבוש נחוש לחסל את פעילותכם, ויחסל אתכם אחד אחד". בישראל מסרבים להגיב לדיווח שהצעה כזו אכן קיימת.

פעילות צה"ל בשכם

פעילות צה"ל בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"המוג'הידין ימשיכו להתעמת ולבלבל את הכיבוש"

דובר המיליציה אמר בתגובה: "ההצעה מצביעה על בורות ישראלית בדוקטרינת ההתנגדות הפלסטינית העממית שעלתה כדי להתנגד לפעילות הנצחת כיבוש מסגד אל-אקצא, ירושלים כולה והגדה המערבית, וכן להתעמת עם עם אנשי ביטחון הכיבוש, המוג'הידין ימשיכו להתעמת ולבלבל את הכיבוש". חברי 'גוב האריות' הם צעירים פלשתינים שאינם משוייכים ישירות לאחד הגופים הפלשתיניים המוכרים והם אחד הגורמים העיקריים להתחממות השטח וריבוי הפיגועים ביהודה ושומרון.  

התייעצויות ביטחוניות ושלילת היתרי כניסה לישראל

בימים האחרונים כינס ראש הממשלה לפיד, מספר התייעצויות ביטחוניות עם ראשי מערכת הביטחון ובין היתר עם שר הביטחון גנץ וראש הממשלה החליפי בנט. עוד לפני ההתייעצויות של ראש הממשלה החליטו במערכת הביטחון על שלילת היתרי הכניסה של כ-160 פלשתינים שקרוביהם לוקחים חלק בפעילות 'גוב האריות'. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אמר: "ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסייה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".