"קטלני ויעיל": הבכירים מסכמים את מבצע החיסול בשכם

התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע לאחר החיסול של בכיר "גוב האריות" בשכם. גנץ בירך: "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים". מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי: זו ההוכחה שאין צורך במבצע נרחב

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/22 08:32 ל בתשרי התשפג

"קטלני ויעיל": הבכירים מסכמים את מבצע החיסול בשכם
לוחמי צה"ל בפעילות, ארכיון , צילום: דובר צה"ל

לפחות ארבעה מחבלים חוסלו הלילה במהלך מבצע לילי של כוחות הביטחון בעיר שכם. לוחמי צה"ל וימ"מ פשטו על דירת מסתור בקסבה ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "גוב האריות". במהלך חילופי האש חוסל אחד מבכירי הארגון, ודיע אלחוח. מדובר היה בפעילות משותפת של לוחמי הימ"מ, היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול, שירות הביטחון הכללי וכוחות צה"ל. 

לאחר הפעילות הגיעו תגובות של בכירים במערכת הפוליטית. שר הביטחון בני גנץ בירך: "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש". יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' חיזק את ידיהם של לוחמי צה"ל: "הקב"ה ישמור את חיילינו מכל צרה וצוקה וישלח ברכה והצלחה הכל מעשה ידיהם. ידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס גם הוא לאירוע הביטחוני ובמסגרת סדרת הראיונות שהעניק לערוצי הרדיו הבוקר אישר את חיסולי של המחבל הבכיר ואמר: "ישראל לא תהיה מורתעת לעולם כדי לפעול לביטחונה".

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, אלוף תמיר היימן הסביר כי הפעולה הלילית הייתה "ממוקדת, מוכוונת מודיעין, קטלנית, קצרה ויעילה". לדבריו זו ההוכחה שאין צורך במבצע נרחב. "מומלץ לשמור על קור רוח ולא לנוע בין תסכול לאופוריה. זה מבצע חשוב בשרשרת מבצעים. יש פה הצלחה אבל חשוב לשמור על פרופורציות וצניעות. הדרך עוד ארוכה. על אף המאמץ בהגנה, גם לאויב יהיו הצלחות".