אושר מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 בוועדה למינוי בכירים

הועדה המייעצת למינויים בכירים אישרה את מועמדותו של האלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל | גנץ בירך על המינוי: "מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך, ולניסיון רב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/22 15:16 כג בתשרי התשפג

אושר מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 בוועדה למינוי בכירים
הרצי הלוי, צילום: Miriam Alster/Flash90

הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל: לאחר שמינויו של השופט אליקים רובינשטיין ליו״ר הוועדה אושר בממשלה, העביר שר הביטחון, בני גנץ לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה, בקשה לאישור מועמדותו של סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. לבקשה צורפו המסמכים הנדרשים בהתאם להחלטת הממשלה. היום (ג') אישרה הוועדה את המינוי של הלוי לרמטכ"ל. חברת הועדה, פרופ' טליה איינהורן היא היחידה שהצביעה נגד בעקבות התנגדותה לביצוע המינוי בתקופת בחירות.

גנץ: אין לי ספק שהוא ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי

שר הביטחון, בני גנץ בירך על המינוי של האלוף הרצי הלוי: "אני מברך על אישור הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים את מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. מול האתגרים השונים שניצבים לפנינו, צה"ל זקוק ליציבות, לבניין כוח רציף ומתמשך, ולניסיון רב. אין לי ספק שאלוף הרצי הלוי, ימשיך את התהליכים שהוביל הרמטכ"ל כוכבי וימשיך לקדם את המוכנות של צה"ל ואת היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל. אני מבקש להודות לחברי הוועדה בפניהם הופעתי היום ומיוחד לכבוד השופט רובינשטיין. אפעל להבאת המינוי לממשלה ביום ראשון הקרוב"

כאמור, גנץ הגיע להחלטה כי האלוף הלוי, הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה. גנץ שוחח עם האלוף הלוי ועדכן אותו בהחלטה.

קרוב משפחה של הרב קוק, בוגר הימלפרב ומתנחל: כל הפרטים על הרמטכ"ל החדש

הלוי נולד בשנת 1967 בירושלים. מצד אביו, שלמה, הוא קרוב משפחתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. מצד אמו, הוא נצר למשפחת מזרחי צורף. הוא קרוי על שמו של דודו, הרצל הלוי, שנהרג במלחמת ששת הימים בקרב על ירושלים. הוא למד בתיכון 'הימלפרב' והיה חניך בתנועת 'הצופים הדתיים' בשבט 'משואות'.

בשנת 1985 התגייס לצה"ל, התנדב בגרעין נח"ל בקיבוץ בצפון ולאחר מכן  שירת כלוחם בנח"ל המוצנח. הלוי עבר קורס מכי"ם, קצינים, מונה למפקד מחלקה בנח"ל המוצנח ולאחר מכן מפקד פלוגה בגדוד 101 של הצנחנים. ב-1992 מונה למפקד פלוגת עורב והוביל אותה בלחימה בדרום לבנון.

גנץ והרמטכ"ל הנבחר

גנץ והרמטכ"ל הנבחר צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הלוי השתתף בחטיפתו של דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן

לאחר שסיים את התואר השני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון, חזר בארץ ומונה למפקד חטיבת מנשה. בשנת 2007, מונה למפקד חטיבת הצנחנים והוביל את החטיבה במבצע 'עופרת יצוקה'. עם סיום תפקידו כמח"ט צנחנים ב-2009, מונה לראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין, ובהמשך מונה לכהן כראש אמ"ן.

בשנת 2018, עזב הלוי את אגף המודיעין ומונה למפקד פיקוד דרום והוביל את הפיקוד במבצע 'חגורה שחורה'. ב-2021 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שהוא מכהן עד היום. אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ומתגורר בכפר האורנים.