גנץ החליט: אלוף הרצי הלוי נבחר לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל

שר הביטחון החליט לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל | לפיד: "הבחירה היא ראויה וטבעית. הרצי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים - אני בטוח שהוא יוביל את צה"ל להישגים רבים ומשמעותיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 14:36 ח באלול התשפב

גנץ החליט: אלוף הרצי הלוי נבחר לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, בני גנץ, החליט היום (א') לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקיים במהלך החודשיים האחרונים.

המינוי כפוף לאישור הוועדה למינוי בכירים

במהלך השבוע הקרוב, גנץ יעביר את שמו של אלוף הלוי לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) מני מזוז ובכפוף לאישורה, יביא את המינוי לאישור הממשלה.

גנץ והרמטכ"ל הנבחר

גנץ והרמטכ"ל הנבחר צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון הודיע על החלטתו לראש הממשלה, יאיר לפיד ולרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.
גנץ בחר באלוף הלוי בתום הליך סדור, שכלל התייעצות עם בכירים רבים, בהם ראשי ממשלה לשעבר כולל ראש הממשלה המכהן, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר ובהם גם הרמטכ"ל המכהן. יצוין, כי לשר הביטחון היכרות משמעותית לאורך עשרות שנים עם שני המועמדים הסופיים לתפקיד במגוון תפקידים.

מה שהכריע: ניסיון מבצעי, יכולת פיקודית וגישה לסוגיות צבאיות

גנץ הגיע להחלטה כי האלוף הלוי, הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה. גנץ שוחח עם האלוף הלוי ועדכן אותו בהחלטה.

גנץ והרמטכ"ל הנבחר

גנץ והרמטכ"ל הנבחר צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון שוחח גם עם המועמד הנוסף לתפקיד הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר. גנץ אמר לזמיר, כי הוא רואה בו כמועמד מצוין, ראוי ואיכותי לתפקיד הרמטכ"ל וכן לתפקידים בכירים נוספים במערכת הביטחון, והודה לו על אופן ההתמודדות המכבד ועל תרומתו הגדולה לביטחון ישראל בעשרות שנות שירותו עד כה. גנץ ציין בפניו, כי הוא בטוח שימשיך לתרום למדינת ישראל.

לפיד: הרצי יוביל את צה"ל להישגים רבים ומשמעותיים

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "הבחירה באלוף הרצי הלוי היא ראויה וטבעית. הרצי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים - אני בטוח שהוא יוביל את צה"ל להישגים רבים ומשמעותיים. זו הייתה בחירה בין שני מועמדים ראויים וטובים, מאחל לאלוף אייל זמיר הצלחה בהמשך. אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו לביטחון מדינת ישראל".

מדובר צה״ל נמסר: "בהמשך להמלצת שר הביטחון למינוי האלוף הרצי הלוי לראש המטה הכללי ה-23 של צבא ההגנה לישראל, שוחח הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, עם שני המועמדים. הרמטכ״ל מברך על הבחירה בקצין מוכשר ומנוסה ביותר. הרמטכ״ל בירך את האלוף הרצי הלוי על בחירתו לתפקיד ואיחל לו בהצלחה. כמו כן, הרמטכ״ל הודה לאלוף אייל זמיר על שירות מוצלח ועתיר הישגים, ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".