הרצי הלוי מתקרב ללשכת הרמטכ"ל: אליקים רובינשטיין יחליף את מני מזוז

לאחר ששופטי בית המשפט העליון הורו אתמול לבטל את ההחלטה על מינויו של מני מזוז ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים לשמונה שנים, היום נמצא המחליף, אליקים רובינשטיין: "נוטל על עצמי את התפקיד על תקן מילואימניק במינוי זמני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/22 12:25 כז באלול התשפב

הרצי הלוי מתקרב ללשכת הרמטכ"ל: אליקים רובינשטיין יחליף את מני מזוז
צילום: ליאור אביטן

שופטי בית המשפט העליון הורו אתמול לבטל את ההחלטה על מינויו של השופט בדימוס מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים לשמונה שנים. היום (ו') הוחלט כי מי שיחליף את מזוז כיו"ר זמני הוא השפוט בדימוס אליקים רובינשטיין. המינוי זקוק לאישור הממשלה. אישור מינוי של רובינשטיין יזרז את אישור מינויו של האלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל.

רובינשטיין מסר: "אמרתי למזכיר הממשלה 'אני נוטל על עצמי את התפקיד על תקן מילואימניק במינוי זמני, לצורך בחינת מינוי רמטכ"ל, ולא למינוי קבע'". שר הביטחון גנץ אמר בסיפוק: "מברך על הסכמתו של שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין לעמוד בראש הוועדה שתדון במינוי הרמטכ״ל. מדובר במשימה שיש לה חשיבות ביטחונית ולאומית ואני בטוח שכבוד השופט רובינשטיין יוביל את התהליך באופן הראוי". 

מני מזוז

מני מזוז צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד ציינה כי "אם לפיד וגדעון סער היו מקשיבים לי מלכתחילה, הפארסה של מינוי מזוז הייתה נחסכת.מאחלת בהצלחה לשופט אליקים רובינשטיין שיכהן באופן זמני כיו"ר הועדה למינוי בכירים לצורך אישור הרמטכ"ל".

נזכיר כי ארגון "לביא" הגיש את העתירה כנגד המינוי ומי שעמד בראש ההרכב, השופט נועם סולברג החליט, לאחר בחינת טענות הצדדים, להיעתר לעתירה ולבטל את המינוי. סולברג אמר אתמול כי "אף שבמישור העקרוני ישנה אפשרות להורות על מינוי קבוע גם בתקופת בחירות, יש לזכור כי נקודת המוצא בהקשר זה היא הימנעות ככל האפשר מעשיית מינויים, כאשר גם כשנוצר צורך ספציפי במינוי הכרחי יש להעדיף מינוי זמני על-פני מינוי קבוע. "אין מנוס מלהורות על ביטול החלטת הממשלה, המורה על מינויו של מזוז לשמש כיו"ר הוועדה, לתקופת כהונה מלאה בת שמונה שנים".