המצוד נמשך פיגוע בשומרון במהלך חול המועד: מצב הפצוע הידרדר ומוגדר קשה

ירי מחבלים מרכב חולף הוביל לפציעת צעיר ישראלי בכתפו, כאשר ארגון "גוב האריות" לקח אחריות על הפיגוע. הצעיר פונה לבית החולים וכוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים: "אנחנו לא נכנעים לשום טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 12:22 טז בתשרי התשפג

פיגוע בשומרון במהלך חול המועד: מצב הפצוע הידרדר ומוגדר קשה
מצוד אחר המחבלים, ארכיון , צילום: דובר צה"ל

הטרור הערבי ממשיך גם בימי החג: זמן קצר אחרי השעה 12:00 בצהריים היום (ג') בוצע ירי מרכב חולף בצומת גנות סמוך לשבי שומרון. צעיר נפצע בכתפו מהירי באורח קל עד בינוני, הוא טופל במקום ובהמשך פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם הידרדר מצבו והוגדר קשה.

ארגון "גוב האריות" לקח אחריות על הפיגוע. רכב המחבלים נמלט וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחריו. הפיגוע מתרחש שעות ספורות לאחר הלוויתה של הלוחמת נועה לזר ז"ל, שנרצחה בפיגוע ירי בשועפט בערב חג הסוכות. 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב מצעדת השומרון המתקיימת בסמוך לפיגוע בצומת שבי שומרון: "אנחנו נמצאים יחד עם ההמונים בסבסטיה בצעדת השומרון, ומתבשרים מכאן על הפיגוע בצומת שבי שומרון. ראשית אנחנו מאחלים החלמה מהירה לחייל הפצוע. ואני קורא מכאן, בואו בהמוניכם לכאן, לשומרון, לבנימין וליהודה. אנחנו צועדים, אנחנו מטיילים ואנחנו מתחברים לארץ. ואנחנו לא נשברים ולא נכנעים לאף אחד ולשום טרור. לא ינצחו אותנו ולא יפגעו באחיזה שלנו בארץ ישראל. אני מחזק את כוחות הביטחון שרודפים עכשיו אחרי החוליה ואני מקווה שיתפסו אותם ויחסלו אותם". 

הצעיר פונה לבית החולים מאיר, אילוסטרציה

הצעיר פונה לבית החולים מאיר, אילוסטרציה צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

המצוד אחר המחבל נמשך: סגר הוטל על מחנה הפליטים שועפט

גם הבוקר נמשך המצוד אחר המחבל עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הירי בשועפט, ולפי הערכה הוא עדיין מסתתר מכוחות הביטחון במחנה הפליטים. במהלך החג פרצו עימותים בין תושבי המקום לכוחות הביטחון שסורקים אחר המחבל. כוחות הביטחון הגיעו הלילה למקום כדי למפות את בית משפחת המחבל, לפני הריסה, ועשרות מתפרעים הקימו מחסומים עם פחים בוערים ויידו אבנים לעבר הכוחות. שלושה מתפרעים נעצרו.