לאחר התמונה עם האקדח: איומים על חייו של יוסי דגן

לאחר הפיגוע אמש בשומרון, בו ירו מחבלים לעבר הפגנת התושבים. בפת"ח מאיימים על חייו של ראש המועצה יוסי דגן. מעתה דגן ילווה במאבטחים: "לא סופר אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/22 18:56 ח בתשרי התשפג

לאחר התמונה עם האקדח: איומים על חייו של יוסי דגן
מודעת האיומים, צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גל הטרור שמשתולל ביהודה ושומרון ממשיך. אמש (א') בעת עצרת של מועצה איזורית שומרון בכיכר חטמ"ר שומרון, מחבלים פלשתינים ביצעו ירי חי לעבר המפגינים ובמשך דקות ארוכות שכבו התושבים על הקרקע עם נשקים שלופים. גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שנאם דקות ספורות לפני הפיגוע מצא עצמו על הקרקע כשהוא שולף את נשקו האישי.

האיומים על חייו של ראש המועצה

היום (ב') יצאו "גדודי חללי אל אקצא" -  הזרוע הצבאית של הפת"ח, בכרוז רשמי עם הלוגו של חללי אל אקצא, הקורא להתנקש בחייו. בכרוז מופיעות תמונותיו של דגן מהפיגוע אמש עליה ציור של כוונת ירי על ראשו. בעקבות כך, בסיומה של הארכת מצב הוחלט להכריז על דגן כמאויים בדרגה 6,  הרמה הגבוהה ביותר, והחל מרגעים אלו יוסי דגן יאובטח 24 שעות ביממה. כמו כן, מעתה גם ביתו יאובטח 24 שעות ביממה גם שלא נמצא בו.

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכרוז שהופץ, שפורסם בין היתר בקבוצת התקשורת של ארגון פתח בשכם, נכתב בין היתר בשפה הערבית "אלוהים בא אליהם משם לא ציפו והטיל אימה בליבם. תטעמו קצת מהפחד של הילד ריאן ואנחנו ננקום, אז זכרו היטב ותערבו את מעשינו". כמו כן הוספה שורה בשפה העברית בה נכתב "אנחנו מחכים לך" לצד אותם המילים בערבית.

דגן ממשיך לדרוש: "חייבים לצאת למבצע"

דגן הגיב: "לא סופר אותם, נמשיך לבנות את השומרון ואת ישראל עוד יותר" והוסיף: "אני לא הסיפור כאן, הממשלה מפקירה את התושבים, אנחנו נמצאים תחת גל טרור קשה, אירוע רודף אירוע, וב"ה נס רודף נס, אבל אסור לנו לסמוך על הנס". דגן חזר על דרישתו לצאת למבצע צבאי למיגור הטרור: "חייבים לעבור ממגננה להתקפה, הממשלה חייבת לצאת לחומת מגן 2, אם ח"ו היו 20 פיגועים בת"א הינו כבר בעיצומו של המבצע, אסור לחכות לאסון הבא חייבים לצאת להתקפה".