פתרון המשילות של אביגדור קהלני: "אמרו לי אתה משוגע, תשקול בשנית"

גיבור ישראל ומי שכיהן כשר לביטחון פנים פורס את משנתו על בעיית המשילות הגואה: "הממשלה לא חושבת לטווח ארוך, הייתי מביא שבעה תותחים מקצוענים שיכינו תכנית. אדם שנתפס על גניבת רכב, קודם כל חודש בכלא. פרוטקשן? כדין רוצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 14:27 ה בתשרי התשפג

פתרון המשילות של אביגדור קהלני: "אמרו לי אתה משוגע, תשקול בשנית"
אביגדור קהלני, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעיית המשילות מדאיגה גם את אביגדור קהלני, גיברו שיראל בן ה-78 שהתגבר באחרונה ע חיידק טורף שחדר לגופו. בראיון למעריב הוא סיפר כי הוא נושא איתו נשק אישי לכל מקום אליו הוא הולך, מפני שהוא לא סומך על המדינה שתציל אותי אם ינסו לפגוע בו. "אני יודע שאציל בן אדם אם יקרה משהו סביבי, כי כל המערכות לא מסונכרנות", הוא אומר.

יצרנו חוקים משעבדים, השוטר תופס - בית המשפט משחרר

לדברי קהלני, "כל שטחי האש בנגב כבר לא ברשותנו, כל הפרוטקשן משתלט על הצפון והדרום ומגיע גם למרכז. לא ייאמן איך מדינה שמגיעה לחלל ומפתחת את כיפת ברזל ומובילה בהייטק לא מסוגלת להתגבר על כמה עבריינים שמדליקים את הטרקטורים לחקלאים ומאיימים על בעלי העסקים בפרוטקשן".

הוא לא מאשים את המשטרה, ומפנה אצבע כלפי בתי המשפט. "אנחנו לא חכמים כלפי פנים. יצרנו חוקים שאנחנו משועבדים אליהם. אסור לירות, אסור להעניש בחומרה. יושבים שוטרים לילה שלם במארב, תופסים גנבי רכב על חם, עוד לא חזרו הביתה וכבר השופט משחרר את הגנבים. מה זה כל העונשים הקלים האלה לעבריינים שיורים ברחובות, ששורפים מכוניות, שמאיימים בפרוטקשן?".

נכנסתי לג'והריש בניגוד להמלצות, היום כל אחד חושב על עצמו

לקהלני יש רקורד גם בפוליטיקה הארצית, ואחרי הכהונה במפלגת העבודה הקים את 'הדרך השלישית' ומונה לשר לביטחון פנים בממשלת נתניהו הראשונה. הוא סיפר על ההתמודדות שלו: "בזמני נכנסתי לג'והריש, בניגוד להמלצתו של ראש עיריית רמלה יואל לביא ומפקד המשטרה במחוז מרכז זאב אבן חן. הם אמרו, אתה משוגע, תשקול בשנית, ואני אמרתי לא, אפס סובלנות לעבריינות. ונכנסתי לג'ואריש בשלוש בלילה ועשינו שם פשיטה והוצאנו כמויות אדירות של נשק".

פרעות תשפ"א, רמלה

פרעות תשפ"א, רמלה צילום: Yossi Aloni/Flash90

מהעבר הוא עובר להווה: "היום הממשלה לא חושבת לטווח ארוך. כל אחד רוצה לגמור את הקדנציה שלו בשקט. פוליטיקאים מסתכלים על ניהול המדינה בעיניים של 'איך אבחר בפעם הבאה'. מי שלא היה בפוליטיקה לא מבין את זה. ממשלה לא יכולה לראות עשר שנים קדימה. היא עוסקת בהישרדות".

התכנית של קהלני: "שבעה חכמים משוחררים מהפוליטיקה"

התכנית שלו מתמקדמת בחשיבה מחודשת והחמרת הענישה. "הייתי מביא שבעה תותחים מקצוענים מהמשטרה, מהמשפט, הכלכלה, השב"כ, המוסד והחינוך, שבעה חכמים משוחררים מהפוליטיקה, סוגר אותם בחדר כדי להכין לנו תוכנית חירום לאומית לטווח הקצר והארוך איך לשמור על המדינה ולהביא הצעות חוק לשעת חירום. הם יכינו רשימת חוקים וכללים שהממשלה תאשר פה אחד בלי חשבונות כי זה לא היא, זה מועצת החכמים ואנשי המקצוע".

"הם יחשבו חכם, לא פוליטי. למשל שאדם שנתפס על גניבת רכב, קודם כל הוא מבלה חודש בבית סוהר לפני שבכלל מתחילים לדבר איתו. ומי שינסה פרוטקשן, דינו כדין רוצח, 20 שנה לכלא. כל מבנה המשטרה חייב להשתנות. מה שקרה בשומר החומות זה נורא. חייבים לקחת מועצת חכמים ולהושיב אותם עד שייצא עשן לבן אם אנחנו רוצים שתהיה לנו מדינה. "אם לא," הוא מסיים, "בעוד חמש שנים הילדים שלנו יסתובבו בדיזנגוף עם אקדחים".