לפיד: "מכוניות לא יכולות להמשיך להשתולל בכבישי הדרום"

ראש הממשלה נאם בכנס בנושא ביטחון אישי וטען כי "במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה והורעבה". עוד הוא אמר: "נחזיר את ההרתעה מול הפשע, מול הכנופיות ברחובות האלימות במשפחה, מול השטחים החקלאיים ומול השחיתות השלטונית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 10:33 כג באלול התשפב

לפיד: "מכוניות לא יכולות להמשיך להשתולל בכבישי הדרום"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד, שרים ובכירים במשטרה משתתפים הבוקר (ב') בכנס בנושא ביטחון אישי בישראל של "השומר החדש" בשיתוף "ישראל היום". לפיד התייחס לנושא ממספר זוויות ותקף את מדיניות ממשלות נתניהו במהלך השנים בהן היה ראש ממשלה.

לפיד אמר תחילה כי "התפקיד הראשון של המדינה זה להגן על האזרחים שלה, על הבית שלהם, על הרכוש שלהם על השדות שלהם, זה הנושא היחיד שלגביו לא יכולות להיות פשרות, אם מדינת ישראל רוצה להיות מדינת חוק היא צריכה כלים לאכוף את החוק".

"במשך שנים מערכת אכיפת החוק הוזנחה, הורעבה, לא קיבלה את הכלים שהיא זקוקה להם כדי להפוך את ישראל למדינה בטוחה באזרחיה", אמר ראש הממשלה במה שנראה כביקורת כלפי ראש האופוזיציה. "הגיע הזמן לשינוי מדיניות, אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל של מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות שלנו הלאומי".

על מצב הביטחון האישי אמר לפיד: "מכוניות לא יכולות להמשיך להשתולל בכבישי הדרום, נשים צעירות לא יכולות להירצח על ידי קרובי משפחה, חקלאים לא יכולים לסבול מהרס וגניבת בשדותיהם, עסקים לא יכולים לסבול מכנופיות שמתמחות בפרוטקשן, מכרזים לא יכולים להימכר מתחת השולחן ילדים לא יכולים להידקר כשהם יוצאים לבלות בלילה".

"נשים לא יכולות להיות חשופות לאלימות מינית או משפחתית בלי שיהיה איך להגן עליהם. אני לא מקבל זאת אני יודע שגם אתם לא, בגלל זה אתם חלק מ"השומר החדש", חלק מארגון של אנשים שלוקחים אחריות שלא מתלוננים אלא עושים, השומר החדש לא הוקם בחלל ריק, הוא הוקם כי המדינה לא עשתה את תפקידה. היא נתנה לעבריינות להשתולל ולא הגיבה לזה. אנחנו שמים עכשיו סוף. כמו שהחזרנו את ההרתעה מול עזה - נחזיר את ההרתעה מול הפשע, מול הכנופיות ברחובות האלימות במשפחה, מול השטחים החקלאיים ומול השחיתות השלטונית. הפתרון הוא אתם - אנשים צעירים מחויבים עם יכולות - שעומדים בחזית של החברה הישראלית. חמישים אלף מתנדבים ששומרים על האדמות ומחנכים לאהבת הארץ".